אזהרת רווח חמורה לקמור: צופה הפסד של עד 140 מ' ש'

זאת בעיקר בעקבות הפרשות לירידת ערך של עסקי הספנות והנדל"ן שלה באירופה

‎בזמן שגיל אגמון חוגג שנת עסקים מצוינת בחברת דלק רכב, ממשיך דני ברנר - האיש שמכר לאגמון את קמור מוטורס, זכיינית ‏BMW‏ בישראל - לספוג מהלומות עסקיות קשות. בשלהי 2011 מכרה קמור לדלק רכב את השליטה בקמור מוטורס לפי שווי חברה של 235 מיליון שקל, ורשמה רווח גדול. אלא שמאז חלה הרעה דרמטית בעסקיה, המתמקדים כיום בתחומי הספנות והנדל"ן.

היום, בזמן שנושי קמור מתלבטים אם לפרק את החברה או להגיע להסדר חוב, פרסמה חברת ההשקעות של ברנר אזהרת רווח חמורה, שלפיה תדווח על הפסד כבד של 100-140 מיליון שקל ברבעון האחרון של 2012. זאת בעיקר בעקבות הפרשות לירידת ערך של עסקי הספנות והנדל"ן שלה באירופה.‏ קמור סיימה את החודשים ינואר-ספטמבר אשתקד בהפסד של 68 מיליון שקל.

קמור מחזיקה 50% מחמש אוניות וכמה נכסי נדל"ן מניב, וכעת דיווחה על "המשך הרעה בענף ההובלה הימי והפסדים מהמשך ירידת ערך שווי הוגן של נדל"ן". ההפרשה כוללת גם הפרשה לירידת ערך של מכשיר פיננסי שנועד לגדר את פעילות הנדל"ן המבוצעת בגרמניה ובאנגליה.‏

בימים האחרונים התפטרו מקמור ומהחברה האם, אגרי, שורה של דירקטורים ומנהלים. קופת המזומנים שלהן התרוקנה. ברנר התחייב להזרים 80 אלף שקל לצורך מימון פעילותה השוטפת של אגרי (שאת השלד הבורסאי שלה הוא מציע למכירה).

לאחרונה נקלעה פירמידת חברות הנדל"ן והספנות של ברנר למשבר תזרימי קשה, ולדוחות הכספיים של שלוש החברות הכלולות בה צורפה הערת "עסק חי". ברנר לא הצליח לשכנע עד כה את מחזיקי האג"ח של החברה, אשר להם חוב של כ-100 מיליון שקל, להסכים להסדר חוב.

בנק הפועלים, אשר לו חבה הקבוצה כ-150 מיליון שקל, החל לפני כחודש בכינוס נכסים של מניות השליטה בקמור בשל חוב של החברה האם אגרי. בד בבד קיזז הבנק 81 מיליון שקל מחשבון בנק של קמור, שהיה משועבד לטובתו כנגד הלוואה שנטלה. ‏‎