ארה"ב: תביעות האבטלה השבועיות ירדו, הגירעון המסחרי עלה

צפי האנליסטים בשוק עמד על 354 אלף, לאחר שבשבוע הקודם תביעות האבטלה ירדו ל-344 אלף ■ במקביל פורסם המאזן המסחרי של המדינה לחודש פברואר שהצביע על התרחבות הגרעון לרמה של 44.4 מיליארד דולר

לאחר שאמש (ד') פורסם ספר הבז' שהצביע על כך כי כלכלת ארה"ב המשיכה להתרחב בקצב מתון בינואר-פברואר, היום התפרסמו מספר נתונים מהותיים שיכולים לבסס מגמה זו. תביעות האבטלה השבועיות ירדו בשבוע שהסתיים ב-1 למארס ב-7,000 לרמה של 340 אלף, בעוד הצפי בשוק היה לירידה מתונה יותר ל-354 אלף. לשכת העבודה האמריקאית עדכנה את הנתון שפורסם בשבוע הקודם ל-347 אלף.

לפי הנתונים, ממוצע תביעות האבטלה ב-4 השבועות האחרונים, נתון הנחשב למדוייק יותר ופחות מושפע מתנודות עונתיות, ירד ב-7,000 לרמה של 348,750 - הרמה הנמוכה ביותר מאז מארס 2008.

כלכלנים מייחסים לנתוני האבטלה חשיבות רבה מאחר ושוק העבודה נחשב לעקב אכילס של הכלכלה האמריקאית בתקופה זו. כעת, המשקיעים נושאים עיניהם לעבר דוח התעסוקה שיפורסם מחר. לפי סקר הכלכלנים של רויטרס כ-160 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בחודש פברואר, עלייה מתונה לעומת תוספת של 157 אלף משרות בינואר. שיעור האבטלה צפוי להישאר על כנו - 7.9%.

אמש פורסם סקר ה-ADP, הנחשב ל"מתאבן" המקדים את דוח התעסוקה ובוחן את מספר המשרות שנוצרו בסקטור הפרטי בלבד. לפי הנתונים, נוספו בסקטור הפרטי 198 אלף משרות, מעל הצפי בשוק שעמד על כ-173 אלף משרות בלבד.

עם זאת, כלכלנים מציינים שעל מנת ששוק העבודה יציג שיפור מהותי, שוק העבודה האמריקאי צריך להוסיף מדי חודש כ-250 אלף משרות.

במקביל פורסם המאזן המסחרי של המדינה לחודש פברואר שהצביע על התרחבות הגרעון לרמה של 44.4 מיליארד דולר. צפי האנליסטים עמד על התרחבות מתונה יותר לרמה של 42.8 מיליארד דולר.