צפו: פייסבוק חושפת את הניוז פיד החדש - מעוצב וויזואלי

פייסבוק הודיעה היום במסיבת עיתונאים מיוחדת על השקת עיצוב חדש לניוז פיד שלה ■ הניוז פיד החדש, שיושק בהדרגה, ישדרג את האופן שבו נעשים שיתופי כתבות, מציאת חברים חדשים, עדכוני מיקום ועוד

כצפוי, פייסבוק הודיעה היום במסיבת עיתונאים מיוחדת על השקת עיצוב חדש לניוז פיד שלה, העמוד הראשי של הרשת החברתית הפופולרית שמראה את העדכונים השונים מהחברים ומהדפים שהמשתמשים עוקבים אחריהם.

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, תפס את הבמה ודיבר על חשיבות הניוז פיד בחייהם של המשתמשים וחימם את הבמה להופעה המרכזית - חשיפת המראה החדש של עמוד הבית. לדבריו, כ-50% מהתוכן בניוז פיד הוא תמונות, זאת לעומת רק כ-20% בנובמבר 2011. עוד ציין צוקרברג כי כ-30% מהתוכן הוא פוסטים של עמודים.

צוקרברג פינה את הבמה לג'ולי זו, שלמעשה התחילה בחגיגה האמיתית והראתה איך הניוז פיד החדש של פייסבוק נותן הרבה יותר כבוד לוויזואל - תמונות, סרטונים ועדכונים מרכזיים. הניוז פיד החדש שם במרכז את התמונות כדי שיהיו יפות יותר ומרכזיות יותר, הסבירה זו. "כך תחוו בצורה טובה יותר את החוויות שהחברים שלכם משתפים איתכם", הוסיפה.

זו הוסיפה כי כיום פחות מ-40% מהמקום בעמוד הראשי של פייסבוק שייך לתוכן. "דיברנו עם אנשים והם אמרו לנו באופן מפורש, שעדכוני החברים זה הדבר הכי חשוב להם, אז לקחנו צעד אחורה וחשבנו איך לעשות את הניוז פיד יותר טוב", אמרה זו.

מלבד תמונות גדולות יותר, ישנם שינויים קוסמטיים נוספים כמו בשיתוף כתבות, שהכותרת ותיאור הכתבה ארוכים יותר, כמו גם הוספת לוגו בתחתית האייטם שמזכיר על המקור החדשותי שממנו לקוחה הכתבה.

שינוי נוסף בעיצוב החדש בא לידי ביטוי כשחברים מוסיפים חברים חדשים, אז רואים את תמונת המשתמש יחד עם תמונת ה-Cover שלו מהטיימליין, לצד מספר חברים משותפים. גם שיתוף מיקום שחברים מעדכנים לגביו ייראה מעט אחרת, כשהמיקום עצמו יקבל בולטות בדמות מפה ותמונה קטנה.

עוד שינוי נראה לעין הוא תוכן שמשותף על ידי כמה חברים, שמעתה יקבל במה גדולה יותר, כולל תמונות צדדיות של האנשים ששיתפו אותו מבין החברים ומה כל אחד מהם אמר על האייטם.

אנשי פייסבוק הדגישו במסיבת העיתונאים כי השינוי בניוז פיד יבוא לידי ביטוי גם במובייל - סמארטפונים וטאבלטים, כך שחוויית הגלישה החדשה תישמר גם במכשירים הניידים. עם זאת, נצטרך להמתין ולראות אם מדובר בהבטחה שתתגמש לאור העובדה שפייסבוק עדיין לא הוכיחה את עצמה לחלוטין באפליקציות המובייל שלה, בעיקר במערכת אנדרואיד, שם לא מעט פעמים האפליקציה לא מתפקדת כנדרש.

בפייסבוק ציינו כי בדומה לפיצ'רים ושינויים אחרים שהם מכניסים ברשת החברתית, גם במקרה הזה ההשקה של הניוז פיד החדש תהיה הדרגתית, כך שלא כל המשתמשים יזכו לראות את העיצוב החדש בבת אחת.

פייסבוק לוקחת כאן סיכון גדול במיוחד, לאור העובדה שבעבר ערכה שינויים רבים בעיצוב של הרשת החברתית, שלא עברו חלק וגרמו לרבים להתקומם ולהתלונן. כעת, מדובר בעוד צעד נוסף של צוקרברג ואנשיו לשדרג את האופן שבו מוצגים עדכונים בפייסבוק אך הזמן יגיע אם המשתמשים יקבלו זאת בהבנה ובאהבה.