לא רק שוק המניות: "מדד פרארי" זינק ב-70% מאז 2010

חברת הביטוח האגרטי, החברה שמבטחת את מכוניות היוקרה הרכיבה מדד העוקב אחר מחירי רכבי האספנות של פרארי ■ אספן רכב שילם 35 מיליון דולר עבור פרארי GTO משנת 1962; האם בשנים הקרובות מישהו ישלם 50 מיליון ד'?

אם חשבתם ששוקי המניות מטפסים מהר והרבה מדי, כדאי שתבחנו את מחירי מכוניות היוקרה של פרארי. מאז 2010, המחיר הממוצע של רכבי האספנות של המותג האיטלקי טיפס ביותר מ-70%, כך לפי נתונים של חברת הביטוח האגרטי, החברה שמבטחת את מכוניות היוקרה.

מדד האגרטי - פרארי, העוקב אחר ערכם של 13 מהדגמים המבוקשים ביותר מ-1950 עד 1970 של יצרנית הרכב האיטלקית, עקף את מדד ה"בלו-צ'יפ" של חברת הביטוח, שרשם תשואה של 43% "בלבד". מדד ה"בלו-צ'יפ" הוא מדד רחב יותר הבוחן את ערכם של 25רכבי האספנות עם הביקושים הגדולים ביותר בעידן שאחרי מלחמת העולם השנייה. המחיר הממוצע של רכבי הפרארי במדד זה טיפס לשיא היסטורי של 2.6 מיליון דולר.

לכן, רבים תוהים האם עדיין יש מקום לעליות ברכבי האספנות של פרארי או שמא מדובר בבועה? תשובות לכך ניתן היה לקבל ב- 2013 AMELIA ISLAND, כנס אספני הרכב הגדול בעולם שהתקיים בסוף השבוע בפלורידה. בין רכבי הפרארי הישנות אך המבוקשות ביותר ניתן היה למצוא את הפרארי ברלינטה (Berlinetta) משנת המודל 1952, שנמכרה לאספן אחר תמורת 1.4 מיליון דולר. פרארי 275 GTB מודל 66' נמכרה תמורת 2 מיליון דולר.

אולם, עליית המחירים הגדולה ביותר נרשמה בקרב דגמי ה-GT וה-GTO משנות ה-50' וה-60', שנחשבות ל"לב והנשמה" של חטיבת המרוצים של פרארי. הסכום הגבוה ביותר ששולם עבור מכונית וינטג' של פרארי היה בחודש יוני אשתקד. אספן רכב שילם 35 מיליון דולר עבור פרארי GTO משנת 1962.

מרסל מסיני, מייסד חברת מסיני AG ואחד המומחים והאספנים הגדולים של רכבי פרארי, טוען כי בדצמבר 2012 וינואר השנה, נמכרו 7 מכוניות פרארי מדגם 250 GT ברלינטה, לסוחרים פרטיים תמורת סכום כולל של 50 מיליון דולר - פי 3 יותר מהמחיר הרגיל של הדגמים הללו, הוא מסביר. "אף פעם לא ראיתי פעילות גבוהה כזו בשוק הזה". מעבר לכך, מסיני טוען כי אספן פרארי אמריקאי הציע בשבועות האחרונים למכור את ה-GTO שלו תמורת 50 מיליון דולר, אך לבסוף הוא ביטל את ההצעה. "הוא לא צריך את הכסף והוא אוהב את המכונית", לדברי מסיני.

עם זאת, מסיני מעריך שבשנים הקרובות סביר להניח שפרארי GTO שמורה תימכר תמורת 50 מיליון דולר או יותר. לדעתו, בעקבות הגידול בעושר העולמי והפריחה בשוק המניות, יהיו כאלו שישלמו עבור מכונית אחת 50 מיליון דולר.