הרייטינג של "העונה הסדירה" בליגת העל בכדורגל: 9.3%

המשחק בין מכבי ת"א לבית"ר, שנעל את העונה הסדירה, רשם 10.4% בערוץ 1 ■ האם הנתונים יידרדרו במהלך הפלייאוף, ואיך הם ישפיעו על המכרז הקרוב?

העונה הסדירה של ליגת העל בכדורגל 2012/13 נסגרה אמש (א') עם הצגה ביתית בבלומפילד של מכבי תל-אביב מול בית"ר ירושלים (0-5), במשחק שגרף עבור ערוץ 1 רייטינג ממוצע של 10.4% בקרב משקי-הבית היהודיים. ב"פיק" הצפייה אתמול נרשמו 13.1%.

שני הסיבובים של ליגת העל במסגרת העונה הסדירה, שכללו בעונה זאת 26 מחזורים בסך-הכול - כלומר 26 שידורים של "המשחק המרכזי" בערוץ 1, הביאו לרשות השידור רייטינג ממוצע של 9.3%. מדובר על עלייה קלה לעומת הרייטינג הממוצע של העונה הסדירה 2011/12, שרשמה 8.9% (כללה 30 מחזורים בסך-הכול).

עם זאת, הפער הגדול שצברה מכבי תל-אביב בראשות הטבלה (10 נקודות הפרש על פני הסגנית מכבי חיפה) עשוי לגרום לחוסר עניין בשידורי ליגת העל כבר בשלב מוקדם של הפלייאוף, שיכלול העונה 10 מחזורים בסך-הכול, וכתוצאה מכך גם להידרדרות בנתוני הרייטינג. בעונה שעברה, ריצת הסולו של עירוני קריית שמונה לאליפות גרמה לירידת נתוני הצפייה בפלייאוף ל-7.2% בממוצע בלבד (אשתקד כלל הפלייאוף 7 מחזורים בסך-הכול).

נתוני הצפייה מקבלים יתר חשיבות, על רקע סיום ההתקשרות בסוף העונה הנוכחית בין ערוץ 1 לבין ההתאחדות לכדורגל עבור שידורי "המשחק המרכזי", בהסכם השווה למעלה מ-15 מיליון שקל בשנה. ההתאחדות צפויה להוציא בקרוב את המכרז החדש לשידורי "המשחק המרכזי" לעונות הבאות, וזקוקה ליציבות בנתוני הצפייה כקלף מיקוח לשמירה על יציבות גם בנושא התגמולים עבור השידורים.