סיגל אופטימי: הדאו ג'ונס עשוי לטפס בעוד 25% בקרוב

אחד מהכלכלנים האופטימיים ביותר בוול סטריט הוא פרופ' ג'רמי סיגל ■ סיגל ועוזרו ערכו ניתוח שעקב אחר ביצועי מדד הדאו מאז 1871 והגיעו למסקנה כי המדד עשוי לטפס ל-18,000 נקודות

לאחר שמדד הדאו ג'ונס בוול סטריט כבש שיא היסטורי שלישי ברציפות בשבוע שעבר וננעל ברמה של 14,397 נקודות ביום שישי, רבים תוהים כעת לאן מועדות פני השווקים. האם יש לצפות לתיקון אלים בקרוב או שמא האופוריה בשווקים תימשך?

אחד מהכלכלנים האופטימיים ביותר בוול סטריט הוא פרופ' ג'רמי סיגל, שידוע בניתוחים שמבוססים בין היתר על הביצועים ההיסטורים של שוק המניות. סיגל ועוזרו ג'רמי שוורץ, חוו את דעתם במאמר מיוחד במגזין בארונ'ס שעסק בשאלה עד לאן מדד הדאו ג'ונס יגיע בשנים הקרובות.

סיגל ושוורץ העריכו כי מדד הדאו ג'ונס יטפס בשנתיים הקרובות ברמה של 18,000 נקודות, קרי, כ-25% מעל השיא האחרון שהוא קבע ביום שישי. אז כיצד הם הגיעו להערכה הזו? שני הכלכלנים בחנו את ביצועי המדד מאז 1871 וחילקו את התקופה הזו לקבוצות של 5 שנים. התשואה החציונית בכל קבוצה של 5 שנים הייתה 9.41%. התשואה הגרועה ביותר שהתקבלה במהלך אחת התקופות היא תשואה שלילית של 15.6%.

ומה באשר לשנה הנוכחית? חרף העובדה שהשוק השורי "חגג" השנה יום הולדת 4, התשואה ב-5 השנים האחרונות היא בשליש הנמוך ביותר של כל התקופות. סיגל מציין בנוסף כי בשנתיים שלאחר תקופת ה-5 שנים עם התשואות הנמוכות ביותר, התשואה החציונית הייתה 14.59%. לסיכום, הכלכלן האופטימי טוען שהדאו תחילה יטפס ב-14.95% בשנה הקרובה, ולאחר מכן ישלים את הפער עד 18,000 נקודות.