צפו: "ממשלת נתניהו-לפיד-בנט טובה לשוק ההון הישראלי"

צפו בתוכנית "שיחת השוק" בגלובס TV ■ היום מתארחים: יניב חברון מאקסלנס ויוסי אפרתי מהכשרה ביטוח ■ סבינה פודבל מלידר שוקי הון עונה על שאלות בנוגע לסקטורים התקשורת והפארמה

היום בתוכנית "שיחת השוק" בגלובס TV מתארחים יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, ויוסי אפרתי, סמנכ"ל השקעות בהכשרה ביטוח. השניים דיברו על שוק ההון הישראלי, המלצות של סקטורים ומניות ובכלל איך הממשלה החדשה תשפיע על השוק המקומי.

"בסה"כ אני לא בטוח שקואליציית ימין עם נתניהו-בנט-לפיד זה דבר רע למשק, להיפך - זה יכול משהו שהוא יכול לעזור", אומר חברון. "יכול מאוד להיות שהמשלה קפטיליסטית, שמאוד מעודדת סקטור עסקי, בסה"כ כן יכולה לעבוד פה. בכל מקרה, מי שלא יהיה בתפקיד שר האוצר, יהיה לו מאוד קשה לצאת טוב פה".

לדברי אפרתי, "ממשלת נתניהו-לפיד-בנט תהיה חיובית מאוד לשוק ההון. כרגע מסתמן שיאיר לפיד יהיה שר האוצר, והוא יוכל לבצע קיצוצים במקומות שאחרים לא נגעו בהם, כמו קצבאות הילדים, הסכמי שכר עם הוועדים הגדולים ועוד. בסה"כ דבר כזה חיובי מאוד לשוק ההון".

בשוק ההון בארה"ב, חברון סבור כי הקרקע פורייה לעליית תשואות, אבל לא מאמין שנראה שם צמיחה אדירה. גם אפרתי לא רואה את השוק האמריקני עוצר, וממליץ על סקטור הטכנולוגיה - והחברות גוגל, דיסני וסמסונג.

באשר לשוק המניות הישראלי, אפרתי ממליץ על סקטורים הבנקים והתקשורת: "מניות הסלולר החבוטות של 2012, ב-2013 כבר מתחילים לראות איזה שהיא עצירה בנטישת המנויים. הם למדו גם לקצץ בעובדים, ולהתייעל, ולכן סקטור התקשורת וסקטור הבנקים, כמובן, מומלצים".

גם חברון ממליץ על סקטור התקשורת, ומציי גם את סקטור הגז-נפט. "בטווח הארוך, רציו מבחינתי היא מניה מסוכנת, אבל גם המועדפת להשקעה לתקופה ארוכה".

"הכה את המומחה"

בפינת "הכה את המומחה" מתארחת היום האנליסטית סבינה פודבל מלידר שוקי הון, שמתמקדת במניות התקשורת והפארמה. גם פודבל אופטימית על סקטור התקשורת, אבל צופה כי שנת 2013 תהווה מעין שפל עבור הסקטור, ושיפור הדרגתי ומתון יבוא החל משנת 2014.

המניה המועדפת על ידי פודבל היא מניית סלקום, כאשר השיקול המרכזי הוא התמחור שלה ביחס למניית פרטנר בשוק, שנראה בעיניה אטרקטיבי יותר.

לגבי מניית בזק היא מעריכה כי עוד לא ראינו את המכה כתוצאה מהרגולציה, את אותה המכה שראינו בחברות הסלולר. והצפי שהיא תגיע.

צפו בתוכנית המלאה...