יהושע TBWA יטפל בתקציב של קבוצת ריטייל ישראל

היקף התקציב, הכולל את תקציבי רשתות האופנה ML men ,ML וג'אמפ, עמד בשנה החולפת על 15.5 מיליון דולר במחירי מחירון

משרד הפרסום יהושע TBWA סוגר מעגל: ל"גלובס" נודע כי המשרד מקבל לטיפולו את תקציב הפרסום של קבוצת ריטייל ישראל, הכולל את תקציבי המותגים ML men ,ML וג'אמפ.

בשנה האחרונה נוהלו תקציבי הפרסום של הקבוצה באופן עצמאי ללא משרד פרסום, זאת לאחר תהפוכות שונות שעבר התקציב באופן ניהולו בשנים האחרונות.

משרד הפרסום יהושע TBWA טיפל בעבר בתקציב ריטייל ישראל עוד בטרם נרכש המותג ג'אמפ. המשרד קיבל את התקציב ב-2002 עוד כשנשא את השם "מתאים לי" והיה אחראי על השינוי הדרמטי בקו הפרסומי. יהושע יצר אז עבור מתאים לי קמפיינים בולטים מאוד שחלקם שעוררו סערה ציבורית כמו למשל קמפיין הנשיקות.

מי שניהל אז את הקריאייטיב ביהושע היה ספי שקד, שעזב בהמשך והצטרף כשותף בענבר-מרחב. עם עזיבתו עשה אבי מלכה, בעלי הרשת, את מה שנחשב אז למהלך דרמטי, כשהעביר את תקציב הפרסום שלו מיהושע לענבר-מרחב - שהיה אז משרד קטן.

אבל הרומן לא האריך ימים, ושנה אחרי תחילת ההתקשרות עזב התקציב את המשרד, הפעם לטובת חלוקת התקציב בין 3 משרדי פרסום: פוגל-אוגילבי - שקיבל את תקציב ML men; פובליסיס-אריאלי - שקיבל את תקציב מותג הנשים ML; ותקציב רשת האופנה לצעירים MAM'Z אמור היה להיות מטופל בידי הדוגמן לשעבר איתי אטיאס, שפתח חברה לשיווק ופרסום מותגים לצעירים.

אולם החלוקה לא יצאה לפועל, ותקופה קצרה לאחר מכן רוכז מלוא התקציב בפוגל-אוגילבי, שם הוא נשאר במשך 3 שנים. בסוף 2009 השלימה הקבוצה את רכישת המותג ג'אמפ והחליטה על רה-ארגון במערך הפרסום שלה.

בסופו של דבר זכה בתקציב מקאן, שהחזיק בו עד לפני כשנה - אז הוחלט על ניהול התקציבים באופן עצמאי.

יצוין כי בשנים האחרונות התנהלו התקציבים בעיקר בגוון פרסום מכירתי, ללא דגש קריאייטיבי.

תקציב הפרסום של ריטייל ישראל
 תקציב הפרסום של ריטייל ישראל