פלייטק: שת"פ בעשרות מיליוני ד' עם ענקית הימורים בריטית

מלבד תמלוגים על שימוש בפלטפורמות שלה, פלייטק תקבל מלדברוקס (Ladbrokes), שחקנית ההימורים הלא מקוונים השנייה בגודלה בבריטניה, חלק מרווחי הפעילות המקוונת

בשבוע שעבר, לאחר שפלייטק הודיעה על מכירת החזקותיה בחברה המשותפת לה ולוויליאם היל הבריטית (William Hill), טענו כאן כי העסקה תהווה מקדמת מכירות לא רעה עבור פלייטק, ותסייע לה לייצר שיתופי פעולה דומים עם חברות הימורים לא מקוונים אחרות.

בקושי שבוע עבר, ומסתמן שזה אכן מה שעומד לקרות. פלייטק, ספקית הפלטפורמות מבוססות התוכנה לאתרי הימורים מקוונים, הודיעה הבוקר כי תהפוך לספקית המובילה של לדברוקס (Ladbrokes), שחקנית ההימורים הלא מקוונים השנייה בגודלה בבריטניה.

פלייטק, שכרגע מספקת ללדברוקס רק את התוכנה עבור פעילות הבינגו המקוונת ופעילות משחקי הווידיאו, תספק לה פלטפורמות ושירותים דרך זרוע PTTS שלה - זרוע פעילות שלמעשה נותנת שירות מקצה לקצה לכל מי שרוצה להקים פעילות של הימורים מקוונים.

לדברוקס היא השחקנית השנייה בגודלה בענף ההימורים הלא מקוונים בבריטניה, אחרי ויליאם היל, שותפתה לשעבר של פלייטק. זו, נזכיר, מכרה החזקתה (29%) ב-WHO (William Hill Online), לוויליאם היל תמורת 424 מיליון ליש"ט, לאחר 4 שנות פעילות פורייה.

לדברוקס נסחרת לפי שווי של 3.1 מיליארד דולר, ופלייטק, שבשליטת טדי שגיא, נסחרת לפי 2.4 מיליארד דולר. ויליאם היל, לשם ההשוואה, נסחרת בשווי של 4.5 מיליארד דולר. ללדברוקס, כאמור, יש פעילות מקוונת משל עצמה, אך היא אינה משגשגת כמו זו של ויליאם היל, ומכאן הרצון לחבור לפלייטק כדי למנף אותה.

עד כמה שיתוף פעולה שכזה יכול להיות משמעותי עבור פלייטק? ובכן, יש לו סיכוי לא רע להיות משמעותי למדי עבור השורה העליונה והתחתונה שלה. ראשית, ההסכם עם לדברוקס נחתם לתקופה ראשונית של חמש שנים, והוא ייצא לדרכו במאי הקרוב. שנית, פלייטק תרוויח מהשת"פ בשני אופנים: קודם כל, כפי שפלייטק נוהגת, לדברוקס תשלם לה תמלוגים עבור השימוש בתוכנות שלה, שעשויים במקרה הטוב לעמוד על עשרות מיליוני אירו בשנה.

כזכור, ויליאם היל היא אחד משלושת הלקוחות הגדולים ביותר של פלייטק, וזה אומר שהיא מקבלת ממנה מדי שנה תמלוגים בשווי של עשרות מיליוני אירו. לדברוקס, כשחקנית השנייה בגודלה בתחומה בבריטניה, תוכל להפוך ללקוח גדול נוסף של פלייטק, ומכאן פוטנציאל ההכנסות לעיל.

כמו כן, פלייטק תהיה זכאית לקופון שייגזר מרווחי הפעילות המקוונת של לדברוקס, וזאת על בסיס השיפור בביצועיה בהשוואה ל-2012. איך בדיוק? בכל פעם שהשיפור בביצועי אותה פעילות (EBITDA מתואם) יעמוד על לפחות 35 מיליון ליש"ט, 70 מיליון ליש"ט ו-100 מיליון ליש"ט, פלייטק תקבל תשלום ("עמלת הצלחה" הוא מכונה על ידה) לפי נוסחה שבנתה יחד עם לדברוקס.

את אותה "עמלת הצלחה" תקבל פלייטק במזומן (75%), והיתר (25%) במניות לדברוקס - דהיינו מרכיב הוני שמזכיר קמעה את השת"פ שהיה לפלייטק עם ויליאם היל. פלייטק תוכל לבחור האם להגדיל את המרכיב ההוני על חשבון מרכיב המזומן.

בנוסף, אם בסוף 2017 אותו שיפור ב-EBITDA יהיה גבוה מ-100 מיליון ליש"ט, פלייטק תקבל תשלום נוסף, שיהיה שווה ערך ל-75% מהרווח שמעבר ל-100 מיליון ליש"ט ועד תקרה של 50 מיליון ליש"ט.

ומה לגבי העיתוי? ובכן, הוא אינו מקרי. עד למכירת החזקתה ב-WHO, פלייטק הייתה כבולה לוויליאם היל ולא יכלה לייצר שת"פ דומה עם לדברוקס, מכיוון ששתי החברות הבריטיות פועלות באותו שוק ומתחרות על אותו קהל יעד. עכשיו, לאחר המכירה, פלייטק חופשיה לחבור ללדברוקס, ואולי לסוג אחר של אקזיט ענק.