הנאמנים: התפוצץ המו"מ על ההפצה של "מעריב"

נאמני "מעריב" דורשים לזמן דיון דחוף בביהמ"ש בנושא מערך ההפצה של העיתון, לאור אי-הסכמות בין בן-צבי ובין קבוצת המשקיעים בחברת ההפצה גל מעתון

נאמני "מעריב" דורשים לזמן דיון דחוף בבית המשפט בנושא מערך ההפצה של העיתון, לאור אי-הסכמות בין שלמה בן-צבי ובין קבוצת המשקיעים בחברת ההפצה גל מעתון, בראשות יגאל תם.

"בסופו של דבר לא השתכלל הסכם בין המציע לבין קבוצת בן-צבי, כך שלמעשה הצעת המציע אינה עומדת על הפרק, וזאת חרף העובדה שהצדדים מסרו כי סיכמו את התנאים המסחריים של הפעלת מערך ההפצה", נכתב בבקשה לבית המשפט. הדיון נקבע ל-19 במארס.

על-פי הנאמנים, עורכי הדין ירון ארבל ושלמה נס, "ב-4 הימים האחרונים נעשה ניסיון להציל את המצב, אך הדבר לא נסתייע, ולפיכך לא הצליחו הח"מ לעמוד במועד האחרון שנקבע על-ידי בית המשפט".

בין הצדדים נקבע כבר הסכם עקרונות, במסגרתו ישקיעו תם והאחרים במערך ההפצה, ואילו בן-צבי ימשיך להפעיל אותו לטובת "מעריב". על-פי ההסכם, בבית הדפוס יישארו 550 עובדים בשנה הראשונה, ולפחות 350 בשנה שאחר-כך.

"במהלך החודשים האחרונים נדונה לעומק תוכנית לצמצום נרחב בהרכב ההוצאות והעלויות של פעילות ההפצה, כולל כמובן צמצום משמעותי במספר העובדים. כמו, כן במהלך 4 החודשים נדונה על-ידי הצדדים באופן המעמיק ביותר הסוגייה של הגדרת התנאים המסחריים להמשך הפצת העיתון. בסופו של דבר, גובשה מסגרת של תנאים מסחריים.

"לאור העובדה שההסכם עם המציע לא השתכלל, ולאור לוחות הזמנים הקצרים, מתבקש בית המשפט לקבוע דיון במעמד הצדדים בסוגייה, במסגרתו יוצג המתווה אותו יתבקש בית המשפט לאשר לצורך אכיפת התחייבויות הרוכשת בקשר עם מערך ההפצה".

בן-צבי: הנאמנים מעכבים את העסקה

שלמה בן-צבי, מו"ל "מעריב", טען עד כה כי הנאמנים מעכבים את אישור עסקת "מעריב", זאת לאור העובדה שהם לא מאפשרים, לדבריו, את אישור הסכם הרכישה של חברת ההפצה גל מעתון על-ידי קבוצת רוכשים.

בן-צבי שלח מכתב חריף לנאמנים, בו טען כי התנהלותם גורמת לו להפסדים כבדים. "טרם קיבלנו הערות לטיוטת ההסכם ההפצה שהועברה ליגאל תם בשבוע שעבר", כתב בן-צבי באמצעות עורכי דינו לנאמנים ירון ארבל ושלמה נס. "הדבר נובע מכך שטרם הושגו הבנות בין הנאמנים ובין יגאל תם באשר לפעילות ההפצה, שכן 'מעריב' ויגאל תם כבר הגיעו להסכמות מסחריות מפורטות.

"הזמן חולף, ובינתיים מרשתנו נדרשת להמשיך ולממן עלויות הפצה בסכומים גבוהים לאין שיעור מאילו שנדונו בין הצדדים, ולכך לא הסכימה ולא תסכים. כבר נגרם נזק משמעותי, והוא ממשיך להצטבר בכל יום שהסדרת פעילות ההפצה מתעכבת ונגררת".

בן-צבי טען עוד כי בקשת הנאמנים לקבל ארכה לנאמנות עד ל-3 במארס נעשתה ללא אישורו. "הסכמת מרשתנו לשאת בעלויות ההפצה הגבוהות במסגרת הסדר הביניים ניתנה על מנת לסייע לנאמנים להגיע להסכמות עם חברת גל מעתון, ומתוך הבנה כי נושא ההפצה ייסגר במהרה. בפועל העניין נמשך ונמשך מטעמים שאינם קשורים במרשתנו, חרף פניות מרשתנו המרובות להגיע לחתימה, וללא כל הסבר ו/או עדכון מרשתנו באשר לדיונים ביניכם ובין יגאל תם. על כן אין בכוונת מרשתנו להמשיך ולשאת בעלויות אלה".

"גרירת רגליים"

מ"מעריב" נמסר בתגובה: "קבוצת 'מעריב' הגיעה להסכמות עם המשקיעים שהביעו התעניינות לרכישת חברת ההפצה כבר לפני כחודשיים. לצערנו, בשל גרירת רגליים ועיכובים שנבעו מהתנהלות של הנאמנים וההסתדרות, הדבר הוביל לכך שההסכם הסופי לא יצא לפועל.

"בנוסף לכך, ההתנהלות של הנאמנים וההסתדרות גרמה לקבוצת 'מעריב' נזקים כספיים של מיליוני שקלים, בשל העובדה שכל עוד לא נחתם הסכם חדש, הקבוצה משלמת על ההפצה במחירים גבוהים ממחירי השוק".