"מציגים אותנו כעבריינים שרק ממנגלים סטייקים כל היום"

אלון חסן, יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד, במכתב לשר האוצר המיועד יאיר לפיד: "מתנגדים להקמת נמל נוסף, אבל מעוניינים בהפרטת נמל אשדוד" ■ "נלחמים בנו בהכפשה ובפגיעה בשמנו הטוב... עבריינים? אין על שמי אפילו דוח חנייה"

"כדאי מאוד שתבין ושתדע שעובדי נמל אשדוד מצדדים ואפילו מאוד בהפרטה ובהעברת חברת הנמל לידיים פרטיות", מפתיע יו"ר הוועד הגדול והחזק ביותר בנמל אשדוד, אלון חסן, במסר ישיר שהוא מבקש להעביר לשר האוצר המיועד, יאיר לפיד.

במכתב מיוחד שכתב חסן, שמתפרסם כאן ב"גלובס", הוא מבהיר כי אמנם עובדי הנמל תומכים בהפרטה, אבל "מתנגדים באופן נחרץ" להקמה של נמל נוסף בסמוך לנמל אשדוד "כי פשוט אין צורך בזה", לדבריו.

חסן מתכוון למה שמכונה "נמל הדרום", לאחר שהמועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה בשבוע שעבר להפקדה את התוכנית לבניית הנמל, שאמור להיות בידיים פרטיות ולשמש בעיקר אניות משא גדולות במיוחד.

לפיד עצמו הציע, לפני הבחירות, לקצץ ב"הסכמי השכר השערורייתיים בנמל אשדוד". חסון לא נרתע מכך וכותב לו: ""אדוני שר האוצר, אני יודע ומודע לעובדה ששורות אלה שכתבתי מזמינות עלינו עובדי נמל אשדוד וגם עליי אישית, התקפות תקשורתיות והרבה שמחה לאיד. בשנים האחרונות התרגלנו להיות שק החבטות של לא מעט אנשי תקשורת, שמוזנים ומוסתים נגד עובדי נמל אשדוד על-ידי בעלי אינטרסים ועל-ידי שלוחיהם השונים; רובם מאכלסים משרדים ממוזגים בבנייני האוצר, רשות החברות ומשרד התחבורה.

"כבר התרגלנו שמציגים אותנו כעוכרי הכלכלה הישראלית, כעבריינים, פורעי חוק, נהנתנים שממנגלים סטייקים יום וליל. אמנם אני כותב 'התרגלנו', אך האמת היא שאף פעם אי-אפשר להתרגל לעובדה שמציירים אותך השכם וערב כעבריין, כשאפילו דוח תנועה לא נרשם מעולם לחובתך".

חסן טוען במכתב כי מזה כמה חודשים מתנהל קמפיין תקשורתי מכוון, בהובלה של גורמים שלטוניים, שמטרתו "להבאיש" כדבריו את עובדי נמל אשדוד. כל זאת, לטענתו, כדי להביא להקמת הנמל הפרטי, או מה שהוא מכנה "להכשיר את השרץ".

לדבריו, כל הטיעונים של משרדי התחבורה והאוצר בדבר הצורך בנמל נוסף על רקע בעיית הקיבולת לכאורה בנמל אשדוד, הם בבחינת סיסמאות ריקות מתוכן.

חסן כותב: "רק גידול דמוגרפי פתאומי של 50% באוכלוסיית המדינה והכפלת מספר מפעלי התעשייה בישראל, יכולים, אולי, להצדיק הקמת נמל חדש, וגם אז לא בטוח שיש צורך בהשקעת מיליארדי שקלים במי הים. בהשקעה קטנה מאוד של פחות מעשירית מהסכום עליו מדובר בנוגע לנמל החדש, ניתן להכשיר רציף נוסף בנמל אשדוד ולהסב אותו לקליטת מכולות ולעגינת אניות ענק, מהגדולות ביותר שחוצות את האוקיינוסים בעולם".

לדבריו, הקמת נמל נוסף דומה לכסף שהולך לפח, בדומה לתוכניות עבר כמו פיתוח הלביא או סלילת מסילת רכבת לירושלים.

"אדוני שר האוצר", הוא פונה שוב ללפיד, "עובדי נמל אשדוד לא מתיימרים לשמור על כספי משלם המיסים בישראל. זה תפקידך. אנחנו עובדים קשה, בתנאים קשים - ותוחלת החיים הממוצעת של עובדי הנמל נמוכה משמעותית מהממוצע בישראל, 70 שנה בלבד. אנו מרוויחים בזיעת אפנו שכר ראוי והגון. הנשק שנלחמים בנו הוא נשק ההכפשה, פגיעה בשם הטוב ושפיכת הדם של אלפי עובדים ואזרחים נאמנים והגונים. עובדי הנמל יודעים זאת, חורקים שיניים ולא נשברים.

"אין לי ספק שעם כניסתך לתפקיד שר האוצר יקיפו אותך יועצים רבים, רובם ככולם שותפים למערכה המכוונת נגדנו ושעיקרה ניתוב כספי ציבור לכיסים פרטיים. כולנו מקווים שתתפוס מהר את הדברים שעומדים פה על הפרק, את הסיפור האמיתי".

חסן מסיים ברמיזה צינית כלפיי מי שמזוהה מבחינתו עם הקמפיין התקשורתי נגד העובדים: "ו...שלא יעבדו עליך".