ג'ים אוני'ל: "אני לא מרגיש טוב לגבי עתיד שוק המניות"

יו"ר בנק ההשקעות גולדמן זאקס טוען במזכר חדש שכתב ללקוחות הבנק כי בטווח הארוך יותר הכלכלה תיתקל בקשיים רבים ■ אוניל סבור כי מחירי המניות יקרים מדי ואינם מגלמים פוטנציאל גדול עבור המשקיעים

הנתונים הכלכליים בארה"ב מצביעים על שיפור מהותי כאשר במקביל המדדים המרכזיים נסחרים קרוב לשיא כל הזמנים. אולם, ג'ים אוניל, יו"ר בנק ההשקעות גולדמן זאקס חושש כעת ששוק המניות הפך להיות יקר מדי.

בטווח הקרוב אוניל סבור כי המומנטום החיובי ידחוף את שוק המניות מעלה, אך באותה נשימה הוא מזהיר שמחירי המניות הופכים להיות יקרים מדי ובטווח הארוך עשוי להיות גל מימושים גדול.

במזכר החודשי שכתב אוניל ללקוחות הבנק הוא ציין כי הנתונים הכלכליים החיוביים שפורסמו בשבועות האחרונים בארה"ב הובילו כלכלנים רבים לעדכן כלפי מעלה את תחזיות הצמיחה של הכלכלה הגדולה בעולם. "זה לא מפתיע ששוקי המניות והאג"ח הגיבו לנתונים אלה בהתאם, למרות ההידוק הפיסקלי והמשבר המתמשך באירופה", כתב אוניל.

"אני כלל לא בטוח לגבי מה שיקרה בשוק המניות והאם המגמות החיוביות הללו יימשכו בעתיד", ציין אוניל וטען כי אנו נמצאים פחות מחודשיים לפני תחילתו של חודש מאי, הנחשב מבחינה היסטורית לחודש גרוע עבור המשקיעים. "שוק המניות בארה"ב עשוי להתחזק עוד בטווח הקצר אך בטווח הארוך יותר הכלכלה עשוייה להיתקל במהמורות רבות". בנוסף, אוניל מציין שמחירי המניות יקרים מדי ואינן מגלמות פוטנציאל גדול למקסום הרווח עבור המשקיעים. (מכפיל הרווח לפי ה-CAPE גבוה מדי ועומד על 23.6)