יציאת בני ישראל: כמיליון נוסעים יעברו בנתב"ג בחג הפסח

שיא העומס צפוי בערב החג, בו ייצאו כ-47 אלף ישראלים ב-302 טיסות ■ בתוך כך, ברש"ת נערכים לביקור אובמה ומוסרים כי לוח הטיסות בנתב"ג לא ישתנה

יציאת בני ישראל: כמיליון נוסעים יוצאים ונכנסים (1,017,166) צפויים לעבור בנתב"ג במהלך חודש חג הפסח בכ-6,500 טיסות, עלייה של כ-3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. שיא העומס צפוי בערב החג, בו צפויים לצאת כ-47 אלף ישראלים ב-302 טיסות - כך העריכו היום (ד') ברשות שדות התעופה (רש"ת).

מאחר שפסח הקדים השנה את בואו (חל בסוף מארס, כשבועיים לפני התאריך הלועזי שבו חל אשתקד), תנועת הנוסעים הערה צפויה להימשך השנה עד שבוע אחרי סיום החג.

יצוין כי במהלך חול המועד, ב-29 במארס יחול בישראל מעבר לשעון הקיץ, שאף הוא צפוי להשפיע על התעבורה האווירית.

הימים העמוסים ביותר בנתב"ג במהלך חודש החג, למעט ערב החג, הם: יום ג' 2 באפריל, בו יעברו כ-46 אלף נוסעים יוצאים ונכנסים ב-285 טיסות; ביום ה' 4 באפריל, בו תירשם תנועה של כ-45 אלף נוסעים ב-283 טיסות; יום א' 7 באפריל, עם כ-44.5 אלף נוסעים ב-283 טיסות; ויום ה' 11 באפריל, עם כ-46 אלף נוסעים יוצאים ונכנסים ב-288 טיסות.

על-פי רשות שדות התעופה, היעדים המועדפים על הנוסעים בפסח השנה הם ארה"ב, צרפת, גרמניה, אנגליה ואיטליה.

נערכים לביקור אובמה

בתוך כך, הודיעה הרשות כי היא נערכת במקביל גם לביקורו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ומבצעת פעילות תיאום מול מכלול הגורמים העוסקים בנחיתת המטוס הנשיאותי בנתב"ג וכלי טיס נוספים.

"מדובר במבצע לוגיסטי מורכב", נמסר, והודגש כי ההערכות האינטנסיבית בנתב"ג לנחיתת המטוס הנשיאותי והמראתו בתום הביקור לא תשנה את לוח הטיסות בשדה, שימשיך לפעול כסדרו.