"הדוב הגדול" הפך את עורו: ממליץ למשקיעים לקנות מניות

הכלכלן הנודע ריצ'רד ראסל ידוע בתחזיות האימה שהוא מספק חדשות לבקרים ■ במזכר האחרון שכתב הוא הדהים את כולם כאשר המליץ למשקיעים "לקחת סיכון, ופשוט להיכנס לשוק ■ "כל עוד ברננקי מנהל את העניינים השווקים יעלו"

הכלכלן הנודע ריצ'רד ראסל ידוע בתחזיות האימה שהוא מספק חדשות לבקרים ונחשב לאחד ה"דובים" הגדולים ביותר בשנים האחרונות. אולם, במזכר האחרון שכתב לפני מספר ימים הוא הדהים את כולם כאשר המליץ למשקיעים לקנות מניות ולהיכנס לשווקים.

בראיון לאתר הכלכלי "קינג וורלד" ראסל טען הוא מודע לעובדה ששוק המניות לא נכנס לתיקון מהותי מאז החל הגל השורי ב-2009 וגם לסיכון המגולם בשוק שלא הפסיק לעלות במשך תקופה ארוכה כל כך אך הוא מציע למשקיעים פשוט "לקחת סיכון" ולהיכנס לשוק המניות.

"אם אתה סוחרים עצמאיים אני מציע לכם לקנות מניות אך לפתוח במקביל פקודה לעצירת ההפסד (stop loss) ברמה של 8% מתחת למחיר הקנייה", דברי ראסל. "הפסד בשוק המניות הוא בלתי נמנע, אך תמיד צריך להגביל אותו".

"אם תפתחו פוזיצייה בשוק, אתם תהיו בצד של האופטימיים וגם בצד של בנן ברננקי וה'פד'", טוען ראסל שהביע התנגדות לתוכניות ההקלה הכמותית של הבנק המרכזי בארה"ב וצידד בטענות שעלו בעבר כי צעדים אלה מנפחים את השווקים באופן מלאכותי.

נראה כי ראסל "הפך את עורו" וכעת מאמין ששוק המניות ימשיך לעלות "כל עוד ברננקי מנהל את העניינים ב'פד'". בנוסף, הוא מאמין כי יהיו סימנים רבים לפני שה'פד' יחליט להפסיק את התכוניות להקלה כמותית וינקוט במדיניות מצמצמת.

ראסל מספק צידוק נוסף לטענותיו. הכלכלן הפסימי טוען כי מאחר וגם מדד הדאו ג'ונס וגם מדד התחבורה נסחרים ברמות שיא, זהו איתות שורי שמסמן למשקיעים שהשווקים ימשיכו לטפס לגבהים חדשים.