אתר blogTV שוב מחליף ידיים: נמכר ל-YouNow האמריקנית

היקף העסקה לא נמסר ■ החברה תתמזג לתוך YouNow ובעצם תסתום את הגולל על המותג blogTV, ואתר החברה יפנה לאתר הרוכשת

7 שנים אחרי שהוקם וכשנתיים אחרי שחברת תפוז מכרה את פעילותו ושיפרה את השורה התחתונה שלה, אתר blogTV נמכר היום (ה') לחברת YouNow האמריקנית.

היקף העסקה לא נמסר, אך על-פי ההסכם שנחתם בזמנו מול תפוז שמכרה את האתר לסמנכ"ל שלה אורן לוי תמורת דולר בודד, יהיה זכאי האתר הישראלי ל-50% משווי העסקה במקרה של מכירת הפעילות.

חברת YouNow מפעילה אתר וידיאו, בו יכול כל גולש להעלות סרטון וידיאו שלו בלייב שבו הוא שר, רוקד או כל תצוגה של כישרון אחר, כשבזמן אמת קהל המשתמשים מצביע על הכישרון שלו או היעדרו. הצבעה חיובית תביא להארכת זמן ההופעה של הגולשים ולהיפך.

על-פי ההודעה בבלוג הרשמי של blogTV, בניהולו ובבעלותו של אורן לוי, לשעבר סמנכ"ל בתפוז כאמור, החברה תתמזג לתוך YouNow ובעצם תסתום את הגולל על המותג blogTV, ואתר החברה יפנה לאתר הרוכשת.

החברה הודיעה כי 4 עובדיה ימשיכו להיות מועסקים תחת YouNow, אך לוי עצמו יעזוב את הניהול השוטף וישמש כיועץ.

עוד נכתב בבלוג כי "אנחנו שמחים להיות חלק מחברה שהמשקיעים שלה השקיעו גם בטוויטר, פורסקוור ו-Tumblr".

בחברה ציינו עוד כי משתמשי האתר יוכלו להעביר עד 27 במארס את חשבונם ב-blogTV לאתר של YouNow.

אתר BlogTV הוקם ב-2006 על-ידי תפוז ואיפשר לגולשים באינטרנט לשדר תוכנית טלוויזיה אישית בשידור חי באינטרנט. בשנים האחרונות האתר סבל מירידה בפופולריות וברווחיות, עד שנמכר תמורת דולר אחד ביוני 2011.

בתחילת דרכה, ‏BlogTV‏ תפקדה כישות עצמאית מתפוז, עד שבסוף 2008 הוכנסה פעילותה לתוך הפעילות השוטפת של החברה. כחלק מהמהלך הארגוני הזה, ובשל הוצאות האחזקה הכבדות של ‏BlogTV‏, תפוז רשמה הפחתה חד-פעמית של 10.4 מיליון שקל וסיימה את 2008 עם הפסד נקי של 13 מיליון שקל.‏ ‏אך גם לאחר מהלך זה, ‏BlogTV‏ המשיכה להכביד על התוצאות הפיננסיות של תפוז עד למכירתה. כך, למשל, תפוז רשמה ב-2010 הפסד תפעולי שנתי של 4 מיליון שקל.

בבלוג הטכנולוגיה טק קראנץ' מציינים כי העסקה נעשתה כדי להביא יותר גולשים לתוך אתר YouNow, וכך לצרף את 4 מיליון המשתמשים הרשומים לאתר הרוכשת.