פרע את החוב: יוסי מימן לא יוכרז כפושט רגל

מימן והבכיר לשעבר בקבוצת מרחב, שביקש להוציא לו התראה לפני פשיטת-רגל בגין חוב של למעלה מ-2 מיליון שקל, הגיעו להסכם מחוץ לכותלי בית המשפט

אם למישהו היה ספק - יוסי מימן לא יוכרז כפושט רגל. מימן, יו"ר חברת אמפל, והבכיר לשעבר בקבוצת מרחב שביקש להוציא לו התראה לפני פשיטת-רגל בגין חוב של למעלה מ-2 מיליון שקל, הודיעו היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כי הם פתרו את הסכסוך ביניהם מחוץ לכותלי בית המשפט.

לפי ההודעה, "הצדדים הגיעו להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט, במסגרתו נפרע החוב באופן סופי".

לפני כשבועיים וחצי הוציאה השופטת ורדה אלשיך התראת פשיטת-רגל למימן בגין חוב ישן של יותר מ-2 מיליון שקל לנושה בודד, ששמו נאסר לפרסום. מתגובת קבוצת מרחב שבבעלות מימן עלה כי מדובר בבכיר לשעבר בקבוצה.

השופטת קבעה כי על מימן לשלם את סכום החוב תוך 7 ימים לזכותו של הנושה, "בצירוף ריבית הפיגורים בגין משיכות יתר בלתי מאושרות בחשבונות מימן בבנק לאומי עד למועד הפירעון".

יצוין כי החלטת אלשיך התקבלה על יסוד ובהתאם לפסק בוררות, שקיבל תוקף של פסק דין, אחרי הליך בוררות שנערך בין מימן לבין הנושה בגין החוב המדובר.

בהחלטתה הבהירה אלשיך כי "אם מימן לא ישלם את החוב, לא יבטיח את תשלומו או לא יתפשר עליו, להנחת דעתו של הנושה או של בית המשפט, ייראה הדבר כמעשה פשיטת-רגל, אשר יוכל לשמש יסוד לבקשת פשיטת-רגל נגד מימן".

עוד ציינה השופטת כי כמקובל בהליכים מסוג זה, רשאי מימן להגיש לבית המשפט התנגדות להתראת פשיטת-הרגל.

כעת מתברר כי מימן העדיף לפתור את המחלוקת עם הבכיר ששמו עדיין אסור לפרסום, אשר סביר כי עוד ידובר בה, מחוץ לבית המשפט.