עושים לכם עיניים: תכירו את המותג החדש של משקפי השמש

העיצוב של מותג המשקפיים הבלגי תיאו מיועד "לאנשים שלא פוחדים מעצמם"

המשקפיים שלנו הם שערורייתיים ותובעניים. הם לא מתאימים למי שרוצה להיות כמו כולם", מצהיר אלאן בייקרט, מבעלי מותג העיצוב הבלגי "תיאו" (THEO), בראיון ל"גלובס". בייקרט מבקר בארץ עם הצגת הקולקציה החדשה של המותג בתערוכת פופ-אפ בבוטיק האופטיקה ורובל בדיזנגוף סנטר.

"משקפיים הם לא בדיוק אופנה. זה משהו שמגביר את הסיפור האישי שאני רוצה לבטא. זה אומר עליי משהו ואני צריך למצוא את עצמי, את פניי בתוך זה. יותר מבגד, הרי העיניים הן הדבר הראשון שאנשים מחפשים במפגש".

המותג תיאו נולד בשנות ה-80, משיתוף פעולה בין בייקרט לבין המעצב פטריק הוט, במקביל לתור הזהב של העיצוב הבלגי העכשווי. באותה תקופה פרצה "השישייה מאנטוורפן", ובה המעצבים הבולטים אן דמולמסטר, וולטר ואן בירנדונק ודריס ואן נוטן. המהפכה הקטנה שחוללו בזירת העיצוב באירופה נתמכה על-ידי מוצרים שמקיפים את עולם האופנה, וביניהם המשקפיים.

הבחירה בשם פרטי למותג - תיאו (שיכול אותיות של שמו של המעצב Hoet),

הייתה הצהרת כוונות אסטרטגית - ליצור קשר בלתי אמצעי עם קהל היעד. כיום מייצר המותג שתי קולקציות בשנה, ובכל אחת מהן כ-25 דגמים, צבעים חדשים ומבנה שונה. הייצור אמנם סדרתי אך הוא נאמן למסורת של ייצור וגימור בעבודת יד. "אנחנו לא מסתכלים על טרנדים. יש לנו יותר מ-300 צבעים ואנחנו רואים בצבע חלק מאוד חשוב מהזהות של תיאו", אומר בנו של אלאן, מיק בייקרט, בתשובה לשאלה על המשקפיים בוורוד בזוקה זוהר שעל אפו.

בייקרט: "זה חלק מחדשנות וחיפוש אחר טוויסט רענן. בישראל אולי לא יקנו את הוורוד הזה הרבה גברים, אבל באסיה זה יכול להיות להיט.

"אנחנו רוצים להגיע לקהל צעיר, כאלה שרוצים להיות מיוחדים אבל אוהבים להרגיש שהם שייכים לקבוצה. להיראות מעודכנים ולא להתבלט. הם יתחילו עם הדגמים היותר שקטים. אבל לעומתם, הקהל העיקרי שלנו הוא בני 40 ומעלה. הם שלמים עם עצמם, בעלי זהות מגובשת. אנחנו עושים משקפיים לאנשים שלא מפחדים מעצמם".

תערוכת "תיאו" בוורובל אופטיק בוטיק, דיזנגוף סנטר, עד סוף השבוע