ספ בלאטר נגד מישל פלאטיני: "ליורו 2020 לא יהיו לב ונשמה"

נשיא פיפ"א שיגר ביקורת על עמיתו, נשיא אופ"א, בגין ההחלטה לקיים את אליפות אירופה בעוד שבע שנים ב-13 ערים שונות ברחבי היבשת

ההחלטה המהפכנית של אופ"א, בראשות הנשיא מישל פלאטיני, לקיים את טורניר יורו 2020 במספר מדינות שונות ביבשת, ולזנוח את הפורמט המסורתי של מדינה אחת מארחת - סופגת חיצים מכיוון לא צפוי: ספ בלאטר.

"טורניר כדורגל צריך להיערך במדינה אחת, רק כך יוצרים אווירה", מצוטט היום (ה') נשיא פיפ"א במגזין הגרמני "קיקר". בלאטר המשיך: "הם ריסקו את טורניר יורו 2020, אז כבר לא צריך לקרוא לו 'אליפות אירופה', צריך להיות לו שם חדש. לא יודע איזה שם. לטורניר כזה לא יהיו לב ונשמה".

במסגרת המהפכה של אופ"א, 13 ערים שונות מרחבי היבשת יארחו את המשחקים, כאשר שני משחקי חצי הגמר ומשחק הגמר יתקיימו באותו אצטדיון. בסך הכל ישתתפו בטורניר 24 נבחרות.

לגבי האפשרות כי פלאטיני יחליף את בלאטר בתפקיד נשיא פיפ"א ב-2015, אז צפוי השווייצרי בן ה-77 לפרוש מהתפקיד שבו הוא מחזיק מאז 1998, הוא אמר: "אני לא יודע אם פלאטיני רוצה לעשות את זה. יש לו כל מיני רעיונות על העתיד של פיפ"א שאותם הוא יצטרך להסביר. אני חושב שהוא עדיין לא החליט לגבי הנושא הזה".