לקראת הביקור: אובמה מברך את ישראל על הממשלה החדשה

"הנשיא מצפה לחזק עוד יותר את הקשרים העמוקים והמתמשכים עם ישראל ועם עמה בביקורו" ■ ובמקביל, מפרסם מגזין יום א' של "ניו-יורק טיימס" כתבה ענקית שנותנת ביטוי נרחב לעמדה הפלסטינית ■ "האם בנאבי סאלח תתחיל האינתיפאדה השלישית?"

כמה ימים לפני בואו לישראל, מברך נשיא ארה"ב, ברק אובמה, את רה"מ בנימין נתניהו, את חברי הקואליציה החדשה ואת העם בישראל על הממשלה החדשה, שמלאכת הרכבתה נשלמה בשבוע שעבר.

בהודעה לעיתונות שפרסם משרד דובר הבית הלבן נאמר, כי אובמה מצפה לעבוד בשת"פ הדוק עם נתניהו ועם הממשלה החדשה על פתרון האתגרים הרבים שניצבים לפני ישראל וארה"ב "ולקדם את האינטרס המשותף שלנו בשלום ובביטחון".

"ארה"ב מייחסת חשיבות רבה לקשרים העמוקים והמתמשכים עם ישראל ועם עמה", נאמר בהודעה. "הנשיא מצפה לחזק עוד יותר את הקשרים האלה בביקורו בישראל, שבמהלכו ייפגש עם גורמים רשמייים ודיבר ישירות עם העם בישראל".

"ניו-יורק טיימס" דיווח אתמול, כי האדם שמחבר את הנאום שיישא אובמה בבנייני האומה ביום ה' הוא בן רודס, סגן היועץ לביטחון לאומי, שחיבר גם נאומו המפורסם של אובמה באוניברסיטת קהיר, ב-2009. באותו נאום אמר הנשיא, שממשלות צריכות "לשקף את רצון העם". משפט זה שרטט מראש את מדיניות ארה"ב כלפי חוסני מובארק ומועמר קדאפי וחולל ביקורות מפי גורמים שמרניים שאובמה בגד במובארק, בעל בריתה של ארה"ב במשך שנים רבות.

בעיתוי שקרוב לוודאי כוון לביקור אובמה בישראל, מפרסם היום (א') מגזין סוף השבוע של ה"טיימס" כתבה שער ענקית על מצוקת הפלסטינים בגדה המערבית. תחת הכותרת "האם כאן (נאבי סאלח) תחל האינתיפאדה השלישית"? כותב המחבר, בן ארנרייך, על סבל תושבי נאבי סאלח ועל ההתנהלות העוינת, לדבריו, של תושבי ההתנחלות הסמוכה, חלמיש, נגד תושבי הכפר הפלסטיני.

הוא מתאר את נאבי סאלח כאחד ממוקדי ההפגנות וההתארגנויות נגד ישראל וכותב: "החדשות על ההפגנות (בנאבי סאלח) מופיעות במהירות בבלוגים של הימין והשמאל ברחבי תבל. עיתונים בעלי נטיה שמאלנית, כ'גארדיין' הבריטי ו'הארץ', עדין מסקרים אירועים מרכזיים בכפר - מקרי מוות והלוויות, או שחרורו של פעיל מהכפר, באסם טאמימי, ממעצר בישראל - אך אתרים ימניים בישראל החלו למחזר בשנה שחלפה אותה כותרת, שבוע אחר שבוע: 'מהומות של ערבים ושמאלנים בנאבי סאלח'.

"בינתיים, עליה לרגל לנאבי סאלח נעשתה אופנתית בקרב פעילים אירופיים צעירים, כפי שבשנת ה-90 נהרו פעילים שמאלניים למעוזי מחתרת מרקסיסטית במקסיקו, זאפאטיסטה".

הכתבה בולטת מאוד במגמתה הפרו-פלסטינית ומובילה למסקנה שפריצת האינתיפאדה השלישית אינה רק מוצדקת אלא גם רק עניין של זמן.