בתי-המלון בארץ משקיעים כ-90 מיליון שקל בהכשרה לפסח

התאחדות המלונות: נכון להיום עדיין נותרו חדרים פנויים במלונות לליל הסדר ■ AllJobs: זינוק של 47% בביקוש לעובדים בענף התיירות והמלונאות לקראת החג

בתי-המלון בארץ משקיעים כ-90 מיליון שקל בהכשרת המלונות לפסח; נכון להיום, עדיין נותרו חדרים פנויים במלונות לליל הסדר.

בשבוע הבא, עשרות אלפי ישראלים יחוגו את ליל הסדר בבתי-מלון ברחבי הארץ. התאחדות המלונות מדווחת היום (ב') על תפוסות גבוהות בחג הראשון, אך גם על חדרים פנויים שנותרו ברוב חלקי הארץ.

בהתאחדות מעריכים כי התפוסה בבתי-המלון בחג תהיה כדלקמן: באילת: 70%-75% בליל הסדר/חג ראשון ולמעלה מ-90% תפוסה בחול המועד; בים המלח: 95% בליל הסדר ו-90% בחול המועד; בירושלים: 90% בליל סדר/חג ראשון ו-70%-80% בחול המועד; בטבריה: 90% בליל הסדר/חג ראשון ו-75% בשאר החג; בחיפה: 80% בכל ימי החג; בנתניה: 90% בליל הסדר/חג ראשון, 70% בחג שני ובחול המועד; בתל-אביב: 70%-75% בכל ימי החג; ובבתי הארחה של הקיבוצים: תפוסה של 80%-90% בכל ימי החג.

על-פי המחלקה הכלכלית של ההתאחדות, עלות הכשרת המלונות בישראל לחג הקרוב מסתכמת כאמור בכ-90 מיליון שקל. עיקר ההוצאה הכספית נובעת מתוספת שעות לעובדים המועסקים בעבודות ניקיון והכשרה תחת פיקוח משגיחי הכשרות והחלפת כלי הבישול הרגילים בכלים חדשים הנקנים במיוחד לפסח, אך גם בגין קניית חומרי ניקוי ומצרכים כשרים לפסח.

למעשה, המלונות מגדילים את הוצאות התפעול שלהם בימי ההכנות לחג בכ-40%-30% בממוצע לעומת ימים רגילים, ובמלונות שהופכים ל'גלאט כשר' ההוצאה גדלה גם ב-60% לעומת ימים רגילים.

טווח ההוצאות הנובע מההכנות לחג נע בין כ-80 אלף שקל למלון בודד קטן (שלא מחזיק מטבח), ועד לכ-1.2 מיליון שקל במקרים של מלונות 'גלאט כשר' גדולים.

עלייה בביקוש לעובדים בענף

בתוך כך, אתר הדרושים AllJobs, שבדק את ההיצע והביקוש של המשרות הנדרשות בשוק העבודה לקראת פסח, מצא כי הביקוש לעובדים בתחום התיירות והמלונאות לקראת פסח עלה בחודש פברואר ב-47% (465 משרות) בהשוואה לחודש ינואר, אז היו 316 משרות.

בענף התעופה והימאות חלה עלייה של 58% בפברואר לעומת ינואר. כמו כן, חלה עלייה של 89% בביקוש לעובדים באילת.

לדברי עינב בוימפלד, מנהלת המחקר והתוכן ב-AllJobs, "הביקוש הרב לעובדים בתחום התיירות הוא תופעה עונתית, הקשורה ישירות בחג הפסח ובפעילות העסקית הגבוהה שמלווה אותו. תקופה זו גדושה באירועים, והחברות השונות מגייסות עובדים מבעוד מועד, שאמורים לתגבר את מקומות העבודה ולהקל על העומס במהלך החופש".

עוד לדבריה, לפני החג גוברת הדרישה מצד המעסיקים גם להעסקת בני-נוער, בעיקר במשרות תגבור לעובדים קיימים, כמו אורזי מתנות, מחלקי עלונים, מנקים ועוד.

ביקושים ערים יש גם בתחום אחזקה וניקיון, שעלה בפברואר ב-27% (869 משרות) לעומת ינואר; ובתחום מזון, מסעדנות ואירועים, שעלה בפברואר ב-14% (1,680 משרות) לעומת ינואר.

תפוסה
 תפוסה

משרות
 משרות