המסחר במט"ח: הדולר היציג נותר על רמה של 3.68 ש'

הדולר נחלש ב-0.05% והאירו היציג נקבע בירידה של 0.34% לרמה של 4.75 שקלים ■ בזירה העולמית, האירו מתחזק לרמה של 1.296 דולרים לאירו

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום (ד') תוך התחזקות של השקל מול הדולר והאירו לאחר שבבוקר נרשמה מגמה מעורבת. הדולר היציג נחלש ב-0.05% לרמה של 3.68 שקלים והאירו היציג נקבע בירידה של 0.34% לרמה של 4.75 שקלים.

בזירה העולמית, האירו מתחזק לרמה של 1.296 דולרים לאירו.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות: "בזירה המקומית הפעילות הערה ערב החג תורמת להיצעי מט"ח, כאשר יצואנים מקדימים וממירים מטבעות טרם היציאה לחופשת החג. להערכתנו פוטנציאל ייסוף השקל בשלב הנוכחי מוגבל. ייסוף השקל אל עבר רמת 3.65 שקלים לדולר צפוי להשיב את בנק ישראל לזירה".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "המשבר הקפריסאי הופך לסאגה של ממש, האירו-שקל צנח בעקבות המשבר לשפל חדש מאז יוני 2011 ב-4.74 שקלים. הצמד נחלש בהתמדה בחודשים האחרונים, וכבר נסחר מתחת לגבול התחתון של הטווח של השנתיים האחרונות. המשך אי הוודאות סביב משבר החוב בגוש האירו תכביד על הצמד ותוביל אותו בחודשים האחרונים לעבר הגבול התחתון של שלוש השנים האחרונות ב-4.6 שקלים".

המשבר בקפריסין במוקד. הפרלמנט דחה אתמול בערב את הצעת הממשלה להטיל מס על פקדונות הבנקים, כתנאי לסיוע בהיקף של 10 מיליארד אירו במסגרת תוכנית החילוץ שמיועדת לקפריסין, לה היא מייחלת. בתוך כך, שר האוצר הקפריסאי הציע את התפטרותו, והבנק המרכזי האירופאי מסר כי יזרים למדינה כסף בכל אופן. (לסיפור המלא)

הרשות לני"ע: לדווח על חשיפה לקפריסין

עוד בעולם, ממתינים היום המשקיעים לסיום כינוס ועידת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב (FOMC), אשר בכיריה מתדיינים מאתמול ובמסגרתה - יתפרסמו היום בצהרים החלטת הריבית המרכזית של הבנק הפדרלי, בנוסף לתחזיות כלכליות עדכניות ובמקביל לנאום של יו"ר הבנק, בן ברננקי, באשר למצבה של כלכלת ארה"ב. רבים מצפים לרמזים בפרסומים אלה, באשר לעתידה של תוכנית ההרחבה המוניטארית של הבנק.

ובזירה המקומית, ממשיכים בשוק המקומי להגיב לגיבושה של הקואליציה הממשלתית, לאחר שאתמול התבצעו רשמית חילופי גברי בין השרים השונים - וביניהם יאיר לפיד, שהחליף את יובל שטייניץ כשר האוצר, אשר שוקל לבטל את התקציב הדו-שנתי. במהלך ישיבת הממשלה הראשונה אושרה פה אחד הצעה לפיה פרק הזמן המרבי לאישור תקציב המדינה לשנת 2013 יהיה 135 ימים מיום כינון הממשלה ה-33.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]