עלות שכר של 290 מ' ש' לחיים כצמן ודורי סגל ב-11 שנים

חיים כצמן: "לא יקרה כלום לבנות שלי אם חלק מההון שלי ילך למס. להטיל מס על המתים, הם לא יתנגדו" ■ שכר המנהלים - עדכונים שוטפים

‎חיים כצמן ידוע כמי שנותן דרור ללשונו בכל נושא כמעט, אך אנשי יחסי הציבור שנכחו היום במסיבת העיתונאים שכינסה חברת גזית גלוב שבשליטתו בבית סוקולוב בת"א, מנעו ממנו להתייחס בחופשיות למגפת הסדרי החוב במשק. על אף שלא התייחס ישירות להרצל חבס, החוליה האחרונה בינתיים בשרשרת ההסדרים, ציין כצמן כי "אי אפשר לנהל נכסים בחו"ל מישראל", ייתכן שברמיזה להסתבכותו של חבס עם קרן הנדל"ן ההולנדית ‏NSI‏.

לגבי המשבר בעולם, מעריך כצמן שהיציאה תהיה מגומגמת, הדרגתית ואיטית, עם הרבה משברים בדרך. לדבריו, ייתכן שאנחנו נמצאים ב"עשור אבוד". לגבי הרגולציה המקומית הוא אמר כי "אנו עדים למחול שדים - לא ייתכן שאני צריך לקבל את אישור בעלי מניות המיעוט בחברה, כדי לאשר את השכר של המנכ"ל שלי".

שותפו של כצמן לשליטה בגזית גלוב, דורי סגל, התייחס לביקורת הציבורית על השכר הגבוה שמושכים השניים, ואמר כי "לשלי יחמוביץ' אין זכות להתערב בשכר שלי אלא רק אם היא מחזיקה מניות או אגרות חוב בחברה, לעומת זאת יש לה את הזכות המלאה בתור המחוקק/הריבון לקבוע שיעור מס גבוה יותר על הכנסה גבוהה יותר, דבר שכמובן דורש חקיקה מסודרת ושווה לכולם".

ערב הקמת הממשלה החדשה התייחס כצמן גם לנושאים מאקרו כלכלים. "אין בישראל שוויון בנטל בכל מה שקשור להון", אמר, "המיסוי על העבודה גבוה מדי, והמיסוי על ההון נמוך מדי, בדגש על מס עיזבון ומס רכוש שלא קיימים בישראל. לא יקרה כלום לבנות שלי אם חלק מההון שלי ילך למס. אפשר להטיל מס על המתים - הם לא יתנגדו".‏

‎‎צמחה כמעט בכל הפרמטרים

‎‎ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב, שמתמחה במרכזי מסחר מעוגני סופרמרקטים, סיימה את שנת 2012 עם צמיחה כמעט בכל הפרמטרים. ההכנסות מהשכרת מבנים גדלו ב-11% ל-5.2 מיליארד שקל.

ה-‏‏‏‏NOI‏ (רווח תפעולי נקי) עלה ב-11% ל-3.5 מיליארד שקל; וה-‏‏FFO‏ (תזרים שוטף מפעילות) ב-32% ל-533 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 957 מיליון שקל - שיפור של 33% לעומת 2011.

כמו בשנים קודמות, השורה התחתונה הושפעה משערוך חיובי מאסיבי של נכסים, בהיקף של 1.9 מיליארד שקל (15% יותר מ-2011).‏‏‏ הקבוצה פעילה ביותר מ-20 מדינות, וחולשת על למעלה מ-600 נכסים המשתרעים על שטח בנוי להשכרה של כ-6.8 מיליון מ"ר (15 אלף הסכמי שכירות). שווי נכסי החברה יחד הוא יותר מ-77 מיליארד שקל.

‏‏ במהלך 2012 רכשה הקבוצה 30 נכסים מניבים, בשטח כולל של כ-224 אלף מ"ר, תמורת 3.8 מיליארד שקל. בנוסף היא השקיעה 1.9 מיליארד שקל בפיתוח. מסע הרכישות של ענקית הנדל"ן בא לידי ביטוי במאזן ענק של 71 מיליארד שקל, אך רוני סופר, המנכ"ל, הבהיר היום שהחברה פועלת להפחתת המינוף וחיזוק בסיס ההון.

‏ העוצמה של גזית גלוב מתבטאת גם בתזרים מזומנים חזק מפעילות שוטפת בהיקף של 1.4 מיליארד שקל, וביכולתה לגייס אשתקד כ-2 מיליארד שקל באג"ח. גזית גלוב חילקה ב-2012 דיבידנדים בהיקף של 264 מיליון שקל, והשנה היא צופה להגדילם.

כצמן וסגל משכו 18 מיליון שקל מהחברות הבנות

תיקון 16 לחוק החברות מונע מצמד בעלי השליטה בחברה, חיים כצמן ודורי סגל, לאשר את שכרם בה מאז נובמבר 2011 (השניים מכהנים כיו"ר וסגן היו"ר של הקבוצה) בשל התנגדות בעלי מניות המיעוט. אך למרות זאת, גם ב-2012 הצליחו השניים להתברג לצמרת שיאני השכר, עם עלויות שכר של כ-9 מיליון שקל לכל אחד, מהחברות הבנות שאינן רשומות בישראל.

‏עלויות השכר של השניים ב-11 השנים האחרונות מצטברות ל-290 מיליון שקל (166 מיליון שקל לכצמן, ו-124 מיליון שקל לסגל).

כצמן אמר היום: "אצלנו השכר תואם את התוצאות ומעוגן במדיניות שקופה וידועה לכולם. אני הרווחתי 40% פחות מעזריאלי". ‏‏סגל הוסיף: "אנו נסחרים בעוד בורסות, ובשום מקום בעולם אף אחד לא עוסק בשכר שלנו - רק בישראל".

ג'פרי אולסון, ‏מנכ"ל החברה הבת אקוויטי וואן, זכה לשכר הגבוה בקבוצה אשתקד: 14.3 מיליון שקל. ‏‏בסך הכל הסתכם שכרם המצטבר של תשעת בכירי גזית גלוב ב-2012 בכ-62 מיליון שקל.