גלעד שליט: "לא חשבתי לירות במחבל כי הייתי בהלם"

שנה וחצי לאחר ששוחרר משבי חמאס בעזה, נחשפים פרטים ראשונים מחקירתו של גלעד שליט לאחר השבי ■ שליט הועבר בין משפחות במהלך השבי, צפה בטלוויזיה, האזין לרדיו ואכל בעיקר חומוס

שנה וחצי מאז השחרור, נחשפים פרטים חדשים על פרשת החטיפה שהסעירה את המדינה: בראיון לבן כספית במוסף "סופהשבוע" מפורטות העדויות של גלעד שליט בחקירתו שנערכה לאחר השחרור.

שליט סיפר בחקירתו כי בעת התרחשותו של אירוע החטיפה ב-25 ביוני 2006, החליט שלא לצאת מהטנק ולא להילחם במחבלים שחטפו אותו זמן קצר לאחר מכן. "לא חשבתי על כלום כי הייתי בהלם", ענה שליט לשאלות חחוקרים שתהו אם חשב לירות במחבל. "הטנק נראה לי מקום הרבה יותר מוגן מבחוץ", סיפר.

שליט, שהודה בשיחות עם פסיכולוגים שפגשו אותו לאחר החטיפה כי חשש מהחקירות, הודה כי לא היה קשוב לתדרוך המפקדים במקרה של חטיפה לפני שנלקח בשבי. עוד עולה מהפרסום כי שליט לא היה מודע לכך שסמוך לאזור בו נחטף הוצבו כוחות של חיל ההנדסה שאם היו מוזעקים - היו יכולים למנוע את החטיפה.

בחקירתו סיפר שליט גם פרטים על תקופת השבי הארוכה שלו ברצועה שנמשכה 5 וחצי שנים. לדבריו, הוא הועבר בין כמה משפחות פלסטיניות במהלך השהות בעזה ואכל בעיקר חומוס עזתי.

במהלך שנות השבי הארוכות, וכפי שחשף לאחר ששוחרר, הייתה לשליט גישה מסוימת לעולם שבחוץ. הוא זכה לצפות בטלוויזיה מדי פעם - ואפילו צפה במשחקים רבים במסגרת טורניר המונדיאל ב-2010 והאזין לרדיו. עוד סיפר שליט כי לא עבר עינויים מחשש שייפגע, למעט יחס לא הולם שקיבל בימיו הראשונים בשבי.