לאומי: "מניות השורה השנייה בבורסה יציגו ביצועי יתר"

כלכלני לאומי: המסחר בבורסה יושפע מהמדיניות הכלכלית שתציג הממשלה החדשה, ובעיקר מהקיצוצים הצפויים בתקציב שיונח לפתחה

בטווח הקרוב מגמת המסחר בבורסה תושפע מהנעשה מעבר לים, ותתנהל בעיקר על רקע ההתפתחויות בנוגע למשבר החוב האירופי ובקפריסין בפרט. בזירה המקומית, צפוי המסחר להיות מושפע מהמדיניות הכלכלית שתציג הממשלה החדשה, ובעיקר מהקיצוצים הצפויים בתקציב שיונח לפתחה. כך מעריכים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

בטווח הקרוב, "אנו עדיין מעריכים כי מניות השורה השניה יציגו ביצועי יתר בשל התמחור הנוח יותר בהן. עם זאת, לא מן הנמנע כי אלו יהיו מתונים, שכן חלק מהפער בין הפוטנציאל הקיים בהן לבין הפוטנציאל הקיים במניות השורה הראשונה הצטמצם".

בנוגע לשוק האג"ח הממשלתי מעריכים בלאומי כי בטווח הקצר צפוי המסחר באפיק המממשלתי להתנהל בדומה למגמה בארה"ב, זאת בהתחשב בתוואי הריבית הנוכחי ובשילוב עם היציבות היחסית במרווח בין אגרות החוב הממשלתיות למקבילותיהן בארה"ב. לפיכך, "אנו נותרים בהמלצתינו על החזקת חלקו הממשלתי של התיק במח"מ בינוני. בנוסף, אנו סבורים כי עדיין קיימת כדאיות בשמירת תמהיל מאוזן בין המרכיב השקלי לצמוד".

ההתפתחויות האחרונות באפיק הקונצרני מדגישות את רמת התשואות הנמוכה באפיק, אשר אינה משקפת במלואו את הסיכון הגלום בהשקעה בו. בלאומי סבורים כי יש להקפיד על בחירת אגרות חוב בהן התשואה הצפויה הולמת את הסיכון, זאת תוך התמקדות בחברות תזרימיות ובאג"ח בעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים).

בשוק המט"ח, איתנותו של השקל קיבלה השבוע חיזוק, כאשר גם על רקע עלייה במפלס החששות בעולם הוא המשיך להתחזק. גם בהמשך, "צפוי שערו של השקל להיתמך בתנועות הון נכנסות ובהשפעת תחילת הפקת הגז בישראל. עם זאת, עלייה אפשרית בסיכון הגיאופוליטי עשוייה להביא להיחלשות זמנית במטבע המקומי".