אישום: פקידה בבנק לאומי גנבה 600 אלף שקל מלקוחות קשישים

מלכה בן-צבי, בת 60 מחיפה, מואשמת בעבירות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף, התחזות כאדם אחר, גניבת כרטיס חיוב ועוד

פקידה בבנק לאומי מואשמת כי גנבה כ-600 אלף שקל מחשבונותיהם של קשישים ולקוחות אחרים של הבנק.

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה היום (א') לבית המשפט השלום בחיפה כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגד עובדת הבנק, מלכה בן-צבי, בת 60 מחיפה.

כתב האישום מייחס לבן צבי עבירות רבות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, התחזות כאדם אחר, גניבת כרטיס חיוב, הונאה בכרטיס חיוב בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות מנהלים ועובדים בתאגיד, מירמה והפרת אמונים בתאגיד.

על-פי עובדות כתב האישום, החל משנת 2005 ועד לשנת 2012 ביצעה בן-צבי עבירות רבות ומגוונות, ובאמצעותן גנבה מחשבונם של 14 לקוחות (שמרביתם קשישים) של בנק לאומי סך של כ-600 אלף שקל. זאת, בין היתר, על-ידי משיכת שיקים של לקוחות לטובת חשבונות בנק שלה ושל מקורביה, גניבת כרטיסי אשראי וקניית מוצרים בכרטיסים אלה, משיכת כספים באמצעות כרטיסי האשראי וביצוע העברות בנקאיות לחשבונותיה וחשבונות מקורביה.

מהאישום השמיני עולה כי הנאשמת כפקידת בנק מעלה באמונה של לקוחה קשישה מאד ילידת 1917 וניצולת שואה, אשר גנבה ממנה סך של כ-224 אלף שקל ושני כרטיסי חיוב. כל זאת בין היתר על מנת לממן אורח חיים ראוותני, אשר כלל רכישת חפצים יקרי-ערך, תכשיטים, מכונית יוקרה וחופשות רבות בבתי-מלון יוקרתיים, בארץ ובחו"ל.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשמת עד תום ההליכים המשפטיים נגדה. בנוסף, בשל גילם המתקדם של מרבית העדים הגישה הפרקליטות בקשה דחופה לגביית עדות מוקדמת.

מבנק לאומי נמסר בתגובה כי "בדיקה שערך הבנק העלתה חשד בנוגע לעבירות שבוצעו על-ידי עובדת. הבנק עירב את המשטרה בעניין ופיטר את העובדת. כל נזק שנגרם ללקוחות מהמקרה כוסה על-ידי הבנק".