אישה התגרשה מבעלה - ותקבל מחצית ממניות הבעל בחברה

הבעל הוא שותף בחברת היי-טק שמספקת שירותי תוכנה לטבע ואורקל ■ ביהמ"ש: הוכח כי האישה סייעה לבעל, ויתרה למענו על קריירה וגידלה את ילדיו, וניסיונו לנשל אותה מהזכויות המשותפות שנצברו הוא "חסר תום-לב באופן קיצוני"

אישה שהתגרשה מבעלה תקבל מחצית מהמניות בחברת היי-טק בה שותף הבעל - כך קבע בית המשפט לענייני משפחה בתל-אביב. הבעל הוא שותף ובעל שליש מהון המניות בחברת היי-טק שמספקת שירותי תוכנה לגופים וחברות בארץ ובארה"ב, לרבות לחברת אורקל העולמית ולחברת טבע.

בית המשפט פסק כך לאור העובדה שלבני הזוג לא היתה דירה בבעלותם, כשבמקביל הבעל רוקן את חשבונות הבנק, כך שהנכס העיקר שעמד לחלוקה בין בני הזוג היה החברה בה שותף הבעל.

מדובר בבני זוג בשנות ה-40 לחייהם, להם שני ילדים. במהלך הנישואים עברה המשפחה לארה"ב, שם התגוררה במשך 5 שנים כדי שהבעל יקים חברה-בת לחברה בישראל, שתספק את השירותים שפותחו בישראל גם לגופים וחברות בארה"ב.

בהמשך חזרו הצדדים לגור בישראל, וכעבור מספר שנים נפרדו ולבסוף התגרשו.

בתביעה הרכושית שנדונה בבית משפט לענייני משפחה טענה האישה כי מגיעות לה מחצית מזכויות הבעל בחברה, וכן מגיע לה פיצוי על הפרשי ההשתכרות שנוצרו בין הצדדים בשנים בהן גידלה את הילדים ועברה עמו לארה"ב.

הבעל מצידו טען כי לאישה לא מגיע דבר כיוון שהיא "הרסה" אותו וגרמה לו נזקים; וכי החברה הוקמה לפני הנישואים, ולכן לאישה אין בה חלק.

בית המשפט לענייני משפחה במחוז תל-אביב קיבל את תביעת האישה, דחה את כל טענות הבעל וקבע כי הוכח שהאישה סייעה לבעל, ויתרה למענו על קריירה וגידלה את ילדיו, כאשר ניסיונו לנשל אותה מהזכויות המשותפות שנצברו הוא "חסר תום-לב באופן קיצוני".

עוד נקבע כי החברה אמנם נרשמה אצל רשם החברות לפני הנישואים, אף הושבחה ללא היכר במהלך הנישואים בשל עבודת הבעל במסגרתה, ולכן זכאית האישה למחצית ממניות הבעל בחברה, ששוויין 2.7 מיליון שקל.

בנוסף קבע בית המשפט כי האישה זכאית למחצית הזכויות הצבורות והפנסיוניות של הבעל - קופות גמל, קרנות השתלמות, ביטוחי מנהלים, פיצויי פיטורים, זכויות פנסיוניות - בשווי מאות אלפי שקלים.

עוד נקבע כי על הבעל לפצות את האישה בסכום של 100 אלף שקל עבור הפרשי ההשתכרות שנוצרו בין הצדדים ובשל הנזק שנגרם לקריירה שלה בשל תמיכתה בבעל ומעברה עמו לחו"ל.

את הבעל ייצגו עורכי הדין שמעון שובר ועדי חן, ואת האישה ייצגו עורכי הדין רועי סידי ואביעד שנון.