בבוקר מחשב, בערב טאבלט: מכשיר שאנשי עסקים אוהבים

האולטרבוק - סימן מסחרי של אינטל לדור חדש של מחשבים המציעים שילוב בין טאבלט למחשב נייד - "מאיים" לכבוש את השוק ב-2013 ■ הנה כל מה שאתם צריכים לדעת עליו, ומדוע הוא טוב כל-כך לעסקים

פעם זה היה קל. מי שרצה לקנות מחשב, היה יכול להתלבט בין מחשב "רגיל" למחשב נייד, וזהו. אולם כיום, רבות האפשרויות: טאבלטים, נוטבוקים וטלפונים חכמים - כולם מהווים אפשרויות רכישה אפשריות, עבור הלקוח הממוצע - ואליהם הצטרפו בשנתיים האחרונות גם האולטרבוקים.

מהו בעצם האולטרבוק? מדובר למעשה בסימן מסחרי של חברת המעבדים אינטל, לדור חדש של מחשבים המציעים שילוב אידיאלי לכאורה בין תכונותיו של הטאבלט (הדק, הקל וה"סקסי") לבין המחשב הנייד (שמציג ביצועי עיבוד יחסית גבוהים) - וכל זאת, במחיר יחסית סביר.

תחת ההגדרה אולטרה בוק נכללים מחשבים שעונים על הגדרות יסוד ברורות: עובי של עד 18 מ"מ, משקל של עד 1.4 ק"ג, מסך של 11-15 אינץ', כונן פלאש, יכולת אתחול מהירה של כארבע שניות וזמן סוללה של יותר מחמש שעות (לפחות בתנאי מעבדה).

קטגוריית מחשבי האולטרבוק גדלה מאד מאז שהושקה לפני כשנה, והיום כבר משווקת במספר תצורות. השקת מערכת ההפעלה חלונות 8 הביאה גם היא לשורה של דגמי אולטרבוק נוספים כמו דגמים עם מסך מגע, דגמים מתחלפים (Convertible), מסכים ניתקים (Detachable) וכו' -שמציעים עוד אפשרויות בחירה ומבלבלים עוד יותר רבים מהצרכנים.

גם על המחיר ראוי לדבר: מחשבי האולטרבוק שיוצאים באחרונה לשוק הולכים ונעשים זולים יותר, רבים מהם נמכרים במחיר נמוך מ-1,000 דולר. רק לשם השוואה, לפני שנה בדיוק ניתן היה לרכוש אולטרבוקים באותו טווח מחיר, וכעת נוסף רכיב הטאץ' (שלכאורה היה אמור לייקר את המחשבים).

בארה"ב למשל, כבר כיום ניתן לרכוש אולטבוקים ללא טאץ במחירים של מתחת ל-750 דולר מיצרניות כמו אייסר, אסוס, דל, HP, לנובו, סוני וטושיבה. כל המכשירים מבוססי מעבדים מהדור השלישי (שם קוד: IVY BRIDGE). חלק מהאולטרבוקים נמכרים גם ב-599 דולר - מחיר סביר בהחלט. בסך הכל צפויים להגיע לשוק לא פחות מאשר 140 דגמים שונים של אולטרבוקים, 40 מהם תומכי טאץ'.

מבחינה טכנית, האולטרבוקים מיועדים לא רק לשימוש אישי, אלא גם לשימוש עסקי - ורובם מציגים מפרט הכולל מעבד חזק, לצד מסך ומארז דקים וקשיחים (אשר אצל חלק מהיצרניות, גם מובטח כי עומדים בפגעים חיצוניים דוגמת נפילות או שפיכה של כוס קפה). יכולות ניהול מרכזיות (vPro), טכנולוגיות נגד גניבה (AT) - ובנוסף, מרבית המכשירים מציגים זמן הפעלה של מספר שניות בלבד, סוללה חזקה יחסית - שמאפשרת שימוש רציף של יותר מ-5 שעות וחיבוריות אלחוטית מוגברת.

קטגוריית האולטרבוקים, אם כן, עשויה להתבלט על רקע הגיוון המתמשך בשוק המכשירים הטכנולוגיים בשנת 2013 - עקב היותם מתאימים לצרכים מגוונים. כך, המשתמש יוכל לעבוד בבוקר עם המחשב בפגישה העסקית (ולהריץ בה יישומים ואפליקציות "כבדים"), ואילו בערב המחשב יתקפל וישמש כטאבלט.

הנה כמה מהדגמים הבולטים שקיימים כיום בשוק:

אייסר

אייסר מציעה את אחד האולטרבוקים הדקיקים שיש, בעובי של רק 13 מ"מ, במשקל של קצת פחות מ-1.4 ק"ג ומסך בגודל 13.3 אינץ'. בחברת המחשבים מדגישים את נושא המהירות בדגם Aspire S, הכולל מפרט עם מעבד אינטל מסוג i5 ו-i7.

אולטרבוק זה יתחיל לעבוד ממצב מנוחה בתוך 2 שניות, והוא יודע לעבור באופן אוטומטי למצב של שינה עמוקה לאחר 8 שעות המתנה, מה שמאפשר לו לחסוך בסוללה. הדגם כולל כונן קשיח רגיל ולא SSD, בנפח 320 ג'יגה.

(לסרטון הדגמה)

אסוס

מדובר בשחקנית הראשונה שנכנסה לשוק המקומי בקטגוריה הזו. סדרת ה-ZENBOOK של החברה כוללת שני תתי דגמים: UX21 ו-UX31, דקים וקלים במיוחד, בעובי מקסימלי של 17 מ"מ ובמשקל של 1.1 ק"ג.

הדגמים מצוידים במעבדי אינטל Core מסוג i3, i5 ו-i7. יש להם כונן SSD ומערכת הפעלה ווינדוס 7 הום פרימיום של מיקרוסופט. ההבדל בין הדגמים הוא בגודל המסך: UX21 מגיע עם מסך של 11.6 אינץ' ואילו דגם UX31 עם מסך בגודל 13.3 אינץ'. כמו-כן, לשני הדגמים יש מצלמת רשת מובנית ויציאות USB.

(לסרטון הדגמה)

HP

HP פונה במיוחד לשוק העסקי, והוציאה את דגם ENVY, הכולל כונן קשיח מהיר ללא חלקים נעים (SSD) בנפח של 128 ג'יגה; צג HD בגודל 14 אינץ'; מצלמת רשת; מארז שעוביו אינו עולה על 18 מ"מ, ומשקלו 1.5 ק"ג.

את החבילה משלימה טכנולוגיית CoolSense, לצמצום פליטת החום של המחשב כאשר לא מניחים אותו על שולחן אלא על ברכיים (המחשב מזהה את המצב, לפי תזוזה). כמו-כן, יש לו משטח מגע עם מולטי-טאץ', ושבב אבטחה שיוצר שכבת הגנה נוספת על תכולת הכונן הקשיח.

(לסרטון הדגמה)

לנובו

לנובו, שלא הייתה חזקה בעבר בתחום העיצוב, הקדימה כמו יצרניות אחרות להיכנס לתחום האולטרבוקים, שבו העיצוב הוא המרכז. דגם IdeaPad שלה מגיע עם מסך בגודל 13.3 אינץ', הכולל מצלמת אינטרנט עם חיישן של 1.3 מגה-פיקסל. העובי שלו הוא 14.9 מ"מ והמשקל מתחיל מ-1.31 ק"ג.

הסוללה של דגם זה אמורה לספק עד 8 שעות עבודה או 30 שעות המתנה, ולנובו מבטיחה כי זמן ההפעלה שלו עם מעבד אינטל i7 יהיה 10 שניות (מגיע גם עם מעבד i5). בנוסף, לאולטרה-בוק יש לו מקלדת שיודעת לקרר דרכה את האוויר בצורה טובה, כך שניתן להניח אותו על הברכיים ללא חימום מיותר.

(לסרטון הדגמה)

טושיבה

טושיבה מציעה את ה-Satellite, המגיע עם מסך בגודל 12.5 אינץ' ומשקל התחלתי של 1.12 ק"ג - בהתאם לתצורה בה יבחר הלקוח.

מבחינת המפרט הטכני, אין כאן הפתעות וישולבו באולטרבוק מעבדי i3, i5 ו-i7 של אינטל. הכונן הקשיח הוא בנפח 128 ג'יגה מסוג SSD, וזמן ההפעלה לא אמור לעלות על 7 שניות.

(לסרטון הדגמה)