ברקשיר צפויה להפוך למחזיקת מניות עיקרית בגולדמן זאקס

וורן באפט החליט לנצל אופציה על מניית בנק ההשקעות במסגרתה הוא יכול לקניות מניות בסכום של 5 מיליארד דולר ■ הרווח על הנייר עבור ברקשיר האת'וואי יסתכם ב-1.3 מיליארד דולר

חברת ברקשייר האת'וואי של המיליארדר וורן באפט צפויה להיכנס לרשימת 10 המשקיעים הגדולים בבנק ההשקעות גולדמן זאקס וזאת לאחר שבאפט החליט לממש את האופציה שרכש בשיא המשבר הכלכלי בארצות הברית בספטמבר 2008.

בשיא המשבר ב-2008 הלוותה חברת ברקשיר לגולדמן זאקס סכום של 5 מיליארד דולר תמורת ריבית של 10% (ההלוואה הוחזרה במלואה בשנת 2011). בתמורה להבעת האמון מצד ברקשיר, בגולדמן זאקס העניקו אפשרות לחברה לרכוש מניות בשווי של 5 מיליארד דולר, במחיר של 115 דולר למניה, ב-5 השנים שלאחר מכן. כעת החליטו בברקשייר לנצל את האופציה הזאת במלואה ולרכוש 43 מיליון מניות של גולדמן, המהווים כ-10% מהשווי של בנק ההשקעות.

מדובר בעסקה לא רעה עבור ברקשיר שכן המניה של גולדמן זאקס נסחרת כעת סביב רמה של 145 דולר למניה, מה שמעניק לברקשיר רווח מיידי על הניר של 1.3 מיליארד דולר.

אך על פי מתווה העסקה המסתמן זה לא בדיוק מה שיקרה. חברת ברקשיר לא מתכוונת לרכוש מניות בסכום של 5 מיליארד דולר, אלא מתכוונת להמתין לקראת המועד האחרון לניצול האופציה, ולנצל את "הרווח על הנייר" שהיא אמורה לקבל ממימוש האופציה על מנת לרכוש מניות בבנק ההשקעות. כך שאם העסקה הייתה יוצאת לפועל היום, לפי המחיר המניה של גולדמן, היקף ההחזקה של ברקשיר בגולדמן תעמוד על כ-2%.