גינאה: מכרה ענק של BSG בשליטת בני שטיינמץ בסכנת הפקעה

הממשלה בוחנת את ההסכמים עם חברות הכרייה ולפי BGS Resources מאיימת להפקיע את הזכויות במכרה ב-Simandou

חברת BGS Resources שבשליטת המיליארדר בני שטיינמץ עלולה לאבד בקרוב את הזכויות במרבץ ברזל עקב הפקעה של ממשלת גינאה - כך דווח בסוכנות בלומברג בהתבסס על הודעה של BSG.

מדובר במיזם משותף עם חברת Vale, יצרנית הברזל הגדולה בעולם, להקמת מכרה ברזל ב-Simandou בהיקף של 10 מיליארד דולר. לפי הדיווח, ממשלת גינאה קרובה להפקיע את הזכויות במכרה.

המחלוקת בין החברות לממשלת גינאה מגיעה לאחר שהממשלה החליטה לבחון מחדש את ההסכמים עם חברות הכרייה במדינה. על נשיא BGS Resources נאסר לאחרונה להיכנס לגינאה "בטענות שווא של ביטחון לאומי", לפי החברה, שמכנה את צעדי ממשלת גינאה "לא לגיטימיות".

דובר ממשלת גינאה אמר לבלומברג כי האיסור שהוטל על נשיא BGS Resources אינו קשור לבחינה מחדש של ההסכמים עם חברות הכרייה וכי טענות החברה בדבר אפשרות הפקעת זכויותיה במכרה הברזל "משוללות כל יסוד" ולא ראויות לתגובה.

BGS Resources מסרה בנובמבר כי קיבלה מכתב מממשלת גינאה בדבר חקירה באשר לאופן בו הוקם המיזם המשותף עם Vale. החברה רכשה את הזכויות ב-2008 לאחר שריו טינטו, חברת הכרייה השנייה בגודלה בעולם, קיבלה הוראה מממשלת גינאה לוותר על הרישיון שלה באזור. Vale רכשה 51% מהפרויקט בכ-2.5 מיליארד דולר בשנת 2010.