מורגן סטנלי מזהיר: האירו עלול לצנוח לרמה של 1 דולרים לאירו

האנס רדקר, אנליסט מבנק ההשקעות, טוען כי בתוך כשנתיים וחצי צמד האירו/דולר עלול להיסחר בשוויון ■ "ההשלכות בטווח הארוך יותר הן שהפעילות המוניטרית באירופה לא תעבוד, אין אשראי, אין צמיחה והמדיניות הפיסקלית עדיין מרוסקת"

לאחר שאתמול האירו צנח מול הדולר לשפל שלא נראה מאז ה-21 בנובמבר - 1.277 דולרים לאירו, היום הצמד נסחר סביב 1.28 דולרים לאירו. אולם, בבנק ההשקעות מורגן סטנלי מזהירים כי האירו עלול לצנוח בסוף לרמה של 1 דולרים לאירו.

האנס רדקר, אנליסט מבנק ההשקעות, טוען כי החשש המרכזי הוא שמדינות פריפריה נוספות בגוש האירו עשויות לשקול הטלת מס על הפקדונות הבנקאיים כאמצעי למימון החובות והגרעונות שלהן.

"ההשלכות בטווח הארוך יותר הן שהפעילות המוניטרית באירופה לא תעבוד, אין אשראי, אין צמיחה והמדיניות הפיסקלית עדיין מרוסקת", טוען רדקר. "לכן, אתם עשויים להיות קצת פסימיים לגבי התחזיות העתידיות". רדקר טוען כי בתוך כשנתיים וחצי המטבעות יסחרו בשוויון.

עם זאת, קפריסין החליטה לפתוח היום את הבנקים במדינה לאחר שבועיים שהם היו סגורים, לאחר שהממשלה החליטה להטיל מס על הפקדונות הבנקאיים, בעקבות הדרישה של ה"טרויקה", והחשש כי האזרחים ירוצו לבנקים למשוך את הכספים, עניין שעלול להוביל לקריסת הבנקים. אולם, נראה כי עד כה החששות התבדו והאזרחים הקפריסאים עמדו בתורים ברוגע ולא יצרו המולה. בעקבות כך, השווקים באירופה עברו להיסחר בעליות שערים.