"איראן מדינה יפיפיה ובטוחה, יש בה המון הזדמנויות השקעה"

סלים אל-זיר, מנהל רשת המלונות רוטנה: "יש במדינה פוטנציאל אדיר לא ממוצה, כולם עושים עסקים שם" ■ "הסנקציות מסבכות דברים, אבל ניתן לנהל את הסיכון. לא צריך להאמין לתקשורת"

"איראן היא מדינה יפיפיה ובטוחה, יש בה פוטנציאל אדיר לא ממוצה. הרבה הזדמנויות השקעה", כך סבור סלים אל-זיר, מנהל רשת המלונות רוטנה (Rotana), מרשתות המלונאות הגדולות ביותר במזרח התיכון.

אל-זיר סבור כי איראן מהווה פוטנציאל השקעה אטרקטיבי, למרות שורה של סנקציות כלכליות שהוטלו על המדינה, לאור ניסיונותיה להעשיר אורניום אשר לפי החשד ישמש לצרכים ביטחוניים. רשת רוטנה כוללת 45 מלונות הפרוסים במדינות המזרח התיכון וצפון אפריקה, ומתכננת פרויקט עתידי בבגדד (עיראק), אשר יושק ב-2014.

"הסנקציות הופכות את הפעילות באיראן למסובכת יותר, אבל ניתן לנהל את הסיכונים בשוק האיראני. אצלנו, ביצענו חדירה מוקדמת לשוק, וזה גורם לנו ליהנות מעכשיו מפירות העבודה המוקדמת שלנו", אמר אל-זיר. "צריך לקחת בעירבון מוגבל את הדיווחים מהתקשורת על המדינה".

"כולם עושים עסקים באיראן. יש כאלה שטומנים את ראשם בחול, ומעדיפים שלא לדעת - אבל בסופו של דבר המדינה שורדת, וזה בגלל העסקים", המשיך.