צרפת תטיל מס של 75% על חברות שמשלמות משכורות שמנות

בריאיון שהעניק ראש ממשלת צרפת לערוץ טלוויזיה מקומי אמר פרנסואה הולנד שהחברות ייצטרכו לשלם מס של 75% על משכורות מעל למיליון אירו ■ הולנד הבטיח שלא תהיה העלאת מסים לאזרחים

לאחר שבית המשפט החוקתי בצרפת קבע כי החוק למסות את עשירי המדינה אינו חוקי, ראש ממשלת צרפת פרנסואה הולנד לא מתייאש. ביום חמישי הכריז הולנד כי החברות בצרפת ייצטרכו לשלם מס של 75% על משכורות של מעל למיליון אירו, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

בריאיון שהעניק הולנד לתחנת טלוויזיה צרפתית ביום חמישי בערב, אמר ראש ממשלת צרפת כי הוא מסית את המס שהיה אמור להיות מוטל על עשירי המדינה לעבר החברות הפועלות במדינה. "אני דבק בהתחייבות שלי", אמר הולנד בריאיון, שבמהלכו הוא ניסה לשכנע את האזרחים שהוא עושה ככל שביכולתו על מנת להחזיר את הכלכלה הצרפתית למסלול צמיחה יציב.

במהלך אותו ריאיון הודה הולנד כי הוא לא ציפה שהמשבר יימשך לתקופה ארוכה כל כך, אך הוא הרגיע ואמר שכל הכלים שצריכים להיות על מנת להוריד את שיעור האבטלה במדינה ולהגביר את הצמיחה במדינה מופעלים. הולנד הבטיח בריאיון, שלמרות המצב הכלכלי בצרפת וההבטחה שלו להוריד את הגירעון, לא יוטלו מסים חדשים על אזרחים ממעמד הביניים בשנה הקרובה או בשנה הבאה.

אך הולנד אמר שבמסגרת הניסיונות להפחית את הגירעון, הממשלה מתכננת רפורמה בתחום הפנסיה, דבר שיוביל להעלאת גיל הפרישה במדינה.