איתות נוסף: ב'פד' בוחנים להפסיק או לצמצם רכישות האג"ח

דניס לוקהארט, ראש שלוחת ה'פד' באטלנטה, הבהיר כי ייתכן והבנק המרכזי יצמצם את היקף הרכישות, כתלות בשיעור הצמיחה של כלכלת ארה"ב ב-2013

איתות נוסף מכיוון הפדרל ריזרב, כי תוכנית רכישות האג"ח של הבנק המרכזי עלולה להיפסק. דניס לוקהארט, ראש שלוחת ה'פד' באטלנטה, אמר אתמול (ג') כי הבנק המרכזי יוכל להקטין את היקף הרכישות אם הצמיחה תמשיך להיות איתנה והאבטלה תמשיך לרדת בהדרגה.

לוקהארט צופה צמיחה של קצת יותר מ-2% בארה"ב במהלך 2013, ומעניק סיכוי קטן להתאוששות בקצב מהיר מכך. "אנו רואים תנאים מעורבים בשוק התעסוקה", אמר. "אני עדיין זהיר באשר לסימנים על התאוששות הכלכלה".

לפי דוח התעסוקה לחודש פברואר, לכלכלת ארה"ב נוספו כ-236 אלף משרות בחודש זה, הרבה מעל התחזיות, בעוד שיעור האבטלה ירד ל-7.7%.

בתוך כך, קרא לוקהארט למובילי המדיניות בוושינגטון להוביל לקיצוצים בתקציב הפדרלי, בכדי לתמוך בכלכלה. "בינתיים הנתונים הכלכליים לא רעים", הוסיף. "אולם נדרשות עוד עדויות כדי להסיק מסקנות ארוכות טווח לגבי כיוון שוק התעסוקה".

באשר לרכישות האג"ח, הבהיר לוקהארט כי ייתכנו צמצום בהיקפן, כתלות בהמשך הצמיחה. הפדרל ריזרב, נזכיר, רכש איגרות חוב בהיקף של 3.2 טריליון דולר מאז פרוץ משבר הסאב-פריים ב-2008, כאשר הוא רוכש מדי חודש אג"ח מגובות-משכנתאות בהיקף של 85 מיליארד דולר, במסגרת תוכנית ההקלה הכמותית השלישית שלו (QE3).