המו"מ בין יורו לענבר-מרחב-ניסן עלה על שרטון

בסוכנות יורו הבינל' הציעו למשרד הפרסום ענבר-מרחב-ניסן הצעה שהוגדרה ע"י מקורבים כ"לא אטרקטיבית", וגם הצעה נגדית של ענבר-מרחב-ניסן לא התקבלה

המשא-ומתן בין סוכנות הפרסום הבינלאומית יורו לבין משרד הפרסום ענבר-מרחב-ניסן עלה על שרטון, ובשלב זה נראה כי חיבור בין הצדדים לא ייצא לפועל - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי ביורו הבינלאומית הציעו לענבר-מרחב-ניסן הצעת רכישה שהוגדרה על-ידי מקורבים כ"לא אטרקטיבית". נציגי ענבר-מרחב-ניסן חזרו עם הצעה נגדית להתקשרות של ייצוג ללא מכירת מניות בשלב זה, זאת על מנת שלמשרד תהיה הזדמנות לצמוח ולהשתבח בטרם מכירתו. ביורו סירבו להצעה, והמשא-ומתן בין הצדדים נפסק.

משא-ומתן ארוך

משרד הפרסום יורו ישראל, שבבעלות קבוצת אבס הבינלאומית, החל את דרכו בארץ באמצעות רכישת מניות במשרד שנקרא אז צרפתי-שטרנשוס-זמיר. בתוך מספר שנים יצאו השותפים הישראלים מהפעילות, ויורו רכשה את מניותיהם, עד שהמשרד הפך להיות בבעלותה המלאה.

אולם המשרד, שנמנה בעבר באופן קבוע עם 20 משרדי הפרסום הגדולים, נקלע למשבר וסבל מירידה מתמשכת בהיקפיו. ביורו חיפשו פתרון שיחזק את כוחה של הקבוצה, ומצאו אותו בדמות חברת יחסי הציבור ארד תקשורת.

ארד חיפשה אז דרך להיכנס לתחום הפרסום, ובין הצדדים גובש פורמט עסקי שבמסגרתו נעשתה בין הקבוצות החלפת מניות, שהותירה את אבס עם 51% מהמניות ואת בעלי ארד תקשורת עם 49%.

גם החיבור החדש לא יצר שינוי דרמטי במצבה של יורו ישראל. חברו לכך מספר גורמים, ביניהם המצב הכלכלי הקשה, הקושי של השותפים הישראליים לתרגם את השפעתם ביחסי ציבור לפרסום ותנאים לא פשוטים שהציבה בפניהם יורו הבינלאומית.

לאחר מספר שנים נראה היה כי השותפים הישראליים מעוניינים לפרק את החבילה. בפני יורו הוצגו מספר משרדי פרסום שאמורים היו להיכנס לנעליהם של ארד תקשורת, ובסופו של דבר הוחלט להתקדם עם ענבר-מרחב-ניסן.

המשא-ומתן התנהל לאורך תקופה ארוכה, כשבמהלכה נעשו שינויים גם בבעלי המניות של ענבר-מרחב-ניסן. כפי שנחשף ב"גלובס", G גרופ שבשליטת יפית ואיל גרינברג רכשה מניות במשרד והפכה בו לשותפה שווה.

מהלך זה לא אמור היה לעמוד בסתירה למגעים עם יורו, שכן הסכם הייצוג שאליו שאף המשרד אמור היה לתת לו גושפנקא של משרד בינלאומי, בעוד שהחיבור עם G גרופ היה אמור להביא לקוחות למשרד.

בארד תקשורת ובענבר-מרחב-ניסן סירבו להתייחס לידיעה.