שחקני חיזוק בבלקברי 10: וואטס אפ ו-Waze

הסיבה שווייז בחרה להשיק את האפליקציה שלה במערכת ההפעלה - בלקברי 10 נובעת, ממערכת מיוחדת שבנתה בלקברי למכשירה

מערכת ההפעלה בלקברי 10 עדיין לא הגיעה באופן רשמי לישראל, אבל כבר עכשיו, מספר לא מבוטל של משתמשים שרכשו את הסמארטפונים החדשים של החברה הקנדית מעבר לים, החלו בייבוא עצמאי שלה לארץ. אותם משתמשים ישמחו לגלות שתי אפליקציות חדשות וחשובות בחנות של בלקברי: וואטס אפ ו-Waze.

אפליקציית הניווט הישראלית - ווייז, נחשבת לאחת התוכנות החשובות ביותר בכל מערכת הפעלה סלולרית שיוצאת לשוק. עד היום, ווייז לא השיקה גרסה שלה למערכת ההפעלה ווינדוס פון, דבר שלא עוזר ליצרניות הטלפונים המשתפות פעולה עם מיקרוסופט, למכור מכשירים בישראל. על-פי הערכות, נתוני המכירה לא גבוהים בארץ וכמות ההחזרות של הלקוחות גדולה.

הסיבה שווייז בחרה להשיק את האפליקציה שלה במערכת ההפעלה - בלקברי 10 נובעת, ממערכת מיוחדת שבנתה בלקברי למכשירה. מדובר בתוכנה היודעת להמיר אפליקציות מגרסאות האנדרואיד של המפתחים לבלקברי, לפעמים ללא שום עבודה ממשית של המפתח.

מתברר שווייז החליטה להמיר את האפליקציה שלה בשיטה הזו, כך שגם משתמשי בלקברי יוכלו ליהנות ממנה. במקרה של המשתמשים הישראלים, מדובר בנקודה קריטית מאוד. היום אין לבלקברי 10 אפליקציה שמספקת ניווט קולי בארץ. מה שמאכזב, שלפחות בבדיקה שלנו על מכשיר ה-Z10 של בלקברי, האפליקציה סבלה מבאגים, שגרמו לסמארטפון לקפוא. דבר שבוודאי ייפתר עם עדכוני גרסה.

וואטס אפ בבלקברי

גם אפליקציית המסרים המיידים - וואטס אפ נחתה בתקופה האחרונה בחנות של בלקברי והיא מאפשרת שליחת מסרים מיידים לכל הפלטפורמות האחרות בהם תומכת החברה.

הגעתם של שתי האפליקציות החדשות, כבר מביאה את בלקברי לנקודת פתיחה טובה יותר מזו של ווינדוס פון 8. בבלקברי עמלים מאוד על הבאת אפליקציות ישראליות רבות לחנות, כך שבעת ההשקה הרשמית, הלקוח ירגיש שהוא מקבל תמורה מלאה לרכישת הסמארטפון שלו והוא לא יחזיר אותו לחנות.