עקב המתיחות בקוריאה: ארה"ב דחתה ניסוי בטיל בליסטי

גורמים בפנטגון החליטו לדחות ניסוי בטיל בליסטי שתוכנן להתקיים בשבוע הבא, זאת בכדי למנוע הסלמה במתיחות בקוריאה הצפונית, כך דיווחה סוכנות הידיעות "רויטרס" ■ "לא רצינו שהדברים לא יתפרשו באופן לא נכון בפיונגיאנג", ציין גורם בכיר במשרד ההגנה האמריקני

האמריקאים החליטו לנקוט משנה זהירות בעקבות המתיחות עם קוריאה הצפונית והודיעו על דחייתו של ניסוי בטיל בליסטי, כך דיווחה סוכנות הידיעות "רויטרס". הפנטגון דיווח הלילה כי על אף שהניסוי תוכנן לפני זמן רב להתקיים בשבוע הבא, הניסוי ייערך רק בעוד חודש - בעקבות המצב הביטחוני במזרח.

על פי גורם במשרד ההגנה האמריקני, בכירים בפנטגון החליטו לאחר מספר התייעצויות לדחות את הניסוי, זאת בכדי "לא להביא לפרשנויות מוטעות בפיונגיאנג" ולהסלים את המתיחות. "זהו הצעד ההגיוני, הנבון והאחראי שיש לנקוט בנסיבות הללו", ציין הגורם.

הגורם המשיך והבהיר כי הניסוי בטיל ארוך הטווח היה תוכנן לפני זמן רב ו"ללא כל קשר לנעשה בחזית הצפון קוריאנית". יחד עם זאת, ציין האיש כי ארצות הברית נערכת לכל תרחיש שעשוי להתממש באזור.

הדיווח על הצעד האמריקני מצטרף לשורת פרסומים המעידים על ההסלמה במצב הביטחוני השורר בחצי האי הקוריאני. בשבוע שעבר הזהירה קוריאה הצפונית את השגרירים הזרים שבשטחה מפני האפשרות שלא תוכל להגן עליהם בעתיד, וקראה להם לעזוב.

יחד עם זאת עולות התהיות בנוגע ליכולותיה של המדינה, ולאפשרות שהיא אכן תצליח לפגוע במטרות אמריקניות. לאחרונה פורסם כי לרשותה של קוריאה הצפונית טיל KN08 באמצעותו יכולה פיונגיאנג להגיע אל הוואי, אלסקה וחופה המערבי של ארה"ב. הוא הוצג לראשונה בשנה שעברה במצעד צבאי במדינה. עד אז לא חשבו במערב כי לקוריאה הצפונית יש יכולת כזו.

מומחי טילים מערביים ניתחו את התמונות מהמצעד ועד עתה חלוקים בדעתם: האם מדובר בטיל אמיתי או בדגם? הסבירות כי מדובר בטיל אמיתי גבוהה. הנתונים שעלו מהניתוח מעידים כי מדובר בטיל בעל טווח של 7,500 ק"מ והוא יכול להגיע להוואי, אלסקה ואפילו חופה המערבי של ארה"ב. כמו כן, ביכולתו של ה-KN08 לשאת ראש קרבי גרעיני עד משקל של 700 ק"ג.