טבע מחלקת בונוסים לעובדים במיליוני שקלים

החברה: "התמריץ ניתן כמדי שנה" ■ הצלחה ל-Plan B: בית משפט בניו-יורק קבע כי אין להגביל את שיווק "גלולת היום שאחרי" רק לנערות מגיל מסוים

לעובדי חברת התרופות טבע היה חג שמח: בחברה הוחלט לאחרונה על חלוקת בונוסים לעובדים, בהיקף מצטבר של מיליוני שקלים - כך נודע ל"גלובס". מדובר בבונוסים עבור עמידה ביעדים בשנה החולפת, והם מחולקים לעובדי החברה ולהנהלתה הזוטרה והבכירה.

מטבע נמסר: "כבכל שנה, ובדומה לחברות גלובליות רבות, טבע מתגמלת ומתמרצת את עובדיה, מכל הדרגים, בבונוסים שנתיים, המבטאים את ההערכה הרבה שרוחשת החברה לעובדיה, לביצועיהם ולהישגיהם".

טבע , המנוהלת על-ידי ד"ר ג'רמי לוין, נסחרת בבורסות של ניו-יורק ותל-אביב לפי שווי שוק של 33.6 מיליארד דולר. החברה סיכמה את שנת 2012 עם צמיחה של כ-10% בהכנסות ל-20.3 מיליארד דולר, ועם רווח נקי Non-GAAP בסך כ-4.7 מיליארד דולר.

טבע נסחרת כחברה דואלית, וככזו אינה מחויבת לפרסם את שכר מנהליה הבכירים (בניגוד לחברות הישראליות שנסחרות בשוק ההון המקומי, או החברות האמריקאיות שנסחרות בוול סטריט). לאחרונה הוגשה נגד טבע תביעה ייצוגית, בדרישה לחשוף את הנתונים.

הנתון שדווח על-ידי טבע לאחרונה הוא ש-11 חברי ההנהלה הבכירה (בהם המנכ"ל, סמנכ"ל הכספים ומנהלי אזורים גיאוגרפיים שונים בחברה) קיבלו ב-2012 תגמולים במזומן בהיקף של 12.7 מיליון דולר במצטבר.

חבילות התגמולים בטבע מבוססות על הגעה ליעדים במכירות, ברווח ובתזרים, וכן הגעה ליעדי קיצוץ בעלויות: טבע מתכננת לקצץ עלויות בהיקף 1.5-2 מיליארד דולר בשנים הקרובות.

הצלחות בתחום בריאות האישה

טבע מפתחת תרופות גנריות לצד תרופות מקוריות. אחד השווקים שאליהם פונה החברה הוא בריאות האישה, שאליו נכנסה כשרכשה ב-2008 את Barr וב-2010 את Theramex. בשוק זה היו לטבע שתי הצלחות בימים האחרונים. לפני כשבוע דיווחה החברה על קבלת אישור מה-FDA (רשות המזון והתרופות של ארה"ב) לשיווק של Quartette, גלולה מקורית למניעת הריון.

בסוף השבוע התקבלה פסיקה חיובית עבור טבע בנוגע לגלולה אחרת שלה, Plan B, שידועה גם בשם "גלולת היום שאחרי", למניעת הריון לא מתוכנן. בית המשפט המחוזי בברוקלין, ניו-יורק, קבע כי אין להגביל את שיווק הגלולה לנערות מגיל מסוים. עד כה הגלולה שווקה ללא מרשם רופא לנערות מעל גיל 17, ונערות צעירות יותר נדרשו לקבל מרשם. בית המשפט קבע שמדובר בקביעה שרירותית, שמבוססת על פוליטיקה ולא על בטיחות הפציינטיות.

ב-2012 הסתכמו מכירות טבע בתחום בריאות האישה ב-448 מיליון דולר, גידול של 2.3% ביחס ל-2011.

לוין מינה לפני כמה חודשים את ג'יל דה-סימון, שבעבר כיהנה בתפקידי ניהול בכירים בחברת התרופות Bristol-Myers Squibb, לנהל את תחום בריאות האישה בטבע.