וול סטריט ננעלה בעליות; מניית טאואר זינקה ב-8.8%

מניית סאפיינס עלתה היום לאור עסקה שחתמה החברה בארה"ב ■ באירופה פורטוגל חוזרת למרכז הבמה עם קיצוצים תקציביים נוספים ■ אלקואה תיפתח בסיום המסחר את עונת הדוחות ■ מחר ברננקי ינאם

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים, בעוד באירופה פורטוגל חוזרת למרכז הבמה עם קיצוצים תקציביים נוספים, וכאשר המשקיעים בארה"ב מתעלמים מדוח התעסוקה המטריד לחודש מארס, שפורסם ביום ו'. היום לא התפרסמו נתוני מאקרו כלל, אולם לאחר נעילת המסחר תיפתח עונת הדוחות לרבעון הראשון של 2013, עם פרסום דוחותיה של אלקואה.

דוח התעסוקה השלילי שפורסם בוול סטריט ביום שישי מכה גלים. הדוח הצביע על כך שבחודש מארס המשק האמריקאי ייצר רק 88 אלף משרות, הרבה מתחת לצפי האנליסטים שעמד על כ-190 אלף משרות. שיעור האבטלה אומנם ירד מעט ל-7.6%, אך אנליסטים מציינים כי הסיבה לכך היא שיותר מ-400 אלף מובטלים נפלטו משוק העבודה וכבר לא מחפשים משרות חדשות.

באירופה, ממשלת פורטוגל צפויה לצאת בצעדי צנע נוספים כדי לצמצם את הגירעון הממשלתי שלה. ראש הממשלה הפורטוגלי, פדרו פסוס-קואלו, פנה בנאום טלוויזיוני לאומה והבהיר כי על הממשלה לקצץ בשירותים ממשלתיים, לאחר שבית המשפט העליון במדינה דחה את החלטת הממשלה להעלות מסים. את עיקר הקיצוצים תבצע ממשלתו של פסוס-קואלו בתחומי הביטחון, חינוך, שירותי הבריאות וכן במסגרת חברות-בת ממשלתיות. (לסיפור המלא)

באסיה, הניקיי ביפן ממשיך לעלות לשיאים עיתיים חדשים, לאחר שהבנק המרכזי היפני ציין בשבוע שעבר כי הוא יגביר את קצב רכישת האג"ח הממשלתיות שלו פי 2 ל-50 טריליון ין יפני בשנה (כ-530 מיליארד דולר). עוד ציין הבנק כי הוא ירכוש אג"ח בקשת רחבה של מח"מ, ולא ייצמד להחלטה קודמת לרכוש אג"ח עד מח"מ של 3 שנים. (לסיפור המלא)

ובחזרה לוול סטריט. היום לא התפרסמו נתוני מאקרו כלל, אולם לאחר נעילת המסחר תיפתח עונת הדוחות לרבעון הראשון של 2013, עם פרסום דוחותיה של אלקואה . מחר ברננקי צפוי לשאת דברים בכנס כלכלי בשלוחת ה'פד' באטלנטה. האם הוא יענה לקולות המבקרים בבנק המרכזי הקוראים להאט את קצב רכישות האג"ח ולהתכוננן למדיניות מרסנת יותר? נחכה ונראה.

לקראת עונת הדוחות: הראלי יימשך?

פייסבוק המשיכה לרכז עניין לאחר שהכריזה בסוף השבוע על מסך נעילה חדש לאנדרואיד, שמתחבר ישירות לעדכונים מפייסבוק ומציג תמונות והודעות של החברים ברשת החברתית מבלי הצורך להיכנס לאפליקציה של פייסבוק.

ג'נרל אלקטריק הודיעה היום כי היא רוכשת את חברת לופקין (סימול: LUFK) תמורת 3.38 מיליארד דולר. לופקין עוסקת בייצור ושיווק של ציוד המשמש את חברות חיפושי הנפט והגז.

חברת RRsat הישראלית (סימול: RRST ) מינתה את שמוליק קורן לסמנכ"ל כספים. קורן (43) יחליף בתפקידו את איציק ציון, ששימש סמנכ"ל כספים בחברה מאז דצמבר 2011.

סאפיינס ריכזה עניין לאור עסקה עליה חתמה היום ובמסגרתה תספק לקבוצת ביטוח מובילה מטקסס פתרונות תוכנה לביטוח אלמנטארי. העסקה מוערכת בכ-6-8 מיליון שקל.

סרגון פרסמה אזהרת רווח לקראת דוחות הרבעון הראשון. החברה, שציפתה להכנסות רבעוניות של 95-105 מיליון דולר, הודיעה היום שההכנסות יסתכמו ב-89-91 מיליון דולר בלבד. כתוצאה מכך סרגון תרשום הפסד נקי בגובה 36-39 סנט למניה, או 15-18 סנט למניה על בסיס Non-GAAP (כלומר 5.5-6.6 מיליון דולר).

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]