תקציב הפרסום של UBANK יוצא למכרז

היקף התקציב: מאות אלפי דולרים בודדים ■ עד כה טופל התקציב בפרסום דחף

תקציב הפרסום של יו-בנק (UBANK) יוצא למכרז - כך נודע ל"גלובס". התקציב נוהל עד כה באמצעות פרסום דחף. המשרד קיבל את התקציב בתחילת 2006 כחלק מההיערכות להשקת השם יו-בנק והשימוש באות U כאייקון מוביל.

תקציב הפרסום של הבנק עומד על מאות אלפי דולרים בודדים. היקף תקציב השיווק נאמד ב-4 מיליון שקל. עם זאת, יש להניח שכמו כל מותג בנקאי או כזה הפועל בשוק ההון, יהיה לו אפיל מסוים, בעיקר עבור משרדי פרסום בינוניים או קטנים.

הבנק, שפועל בעיקר בתחום הבנקאות הפרטית ושוק ההון, הוא חברה-בת של הבנק הבינלאומי, שרכש אותו כשנתיים לפני ההתקשרות עם דחף.

עד לבחירת השם הנוכחי עבר שם הבנק עם השנים מספר גלגולים, שנבעו בין היתר משינויי הבעלות עליו. הבנק, שהחל לפעול בשנת 1934, הוקם תחת השם "בנק ארץ ישראל לתועלות אשראי".

באמצע שנות ה-60 רכש אותו הברון רוטשילד, ושמו שונה ל"בנק כללי לישראל". בשנות ה-90 הוא נרכש על-ידי קבוצת אינווסטק הבינלאומית, ושמו הפך לבנק אינווסטק. ב-2004 רכשה אותו קבוצת הבנק הבינלאומי הראשון, ושמו שונה ל-UBANK.

זהו תקציב הפרסום השלישי של בנק שיוצא בחודשים האחרונים למכרז: הראשון היה של בנק אגוד - מכרז שבוטל בסופו של דבר, כשהוחלט להותיר את התקציב בידי משרד הפרסום לעומק התודעה. מכרז אחר פורסם על תקציב בנק יהב, שבו זכה משרד הפרסום LEAD.

עידית פוגל, מנהלת שיווק ואסטרטגיה ביו-בנק, מציינת כי "הפנייה של יו-בנק לקהלי היעד מתבצעת בדרכים ייחודיות. משרד הפרסום שייבחר יהיה שותף לתכנון האסטרטגי, שמטרתו ביטוי הפעילות הייחודית של יו-בנק, לאו דווקא בפרסום סטנדרטי".