שני מאסרי עולם ו-30 שנות מאסר ל"מחבל היהודי" ג'ק טייטל

טייטל הורשע ברצח שני פלסטינים ובשורת מעשי חבלה ■ ישלם פיצוי בסך 180 אלף שקל לכל אחת ממשפחות קורבנותיו ■ טייטל: אני לא מצטער וגאה במעשיי

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ג') שני מאסרי עולם ועוד 30 שנות מאסר על מי שכונה "המחבל היהודי", יעקב (ג'ק) טייטל, לאחר שהורשע ברצח שני פלסטינים ובביצוע שורת מעשי חבלה. בנוסף חויב טייטל לשלם פיצוי בסך 180 אלף שקל לכל אחת ממשפחות קורבנותיו.

"אני לא מצטער וגאה לעבוד בשביל הקדוש ברוך הוא", הוא ציין לפני תחילת הדיון.

"הוכח היום כי רגשות משטמה ותסכול וערכים מבוקשים הפכו אבק לרגליו. מקורותינו ציוו 'אל תרצח', אך הנאשם סכר אוזניו. כל מעשה שביצע מהווה זיהום של הלב. ראינו מעשי רצח על רקע מוצאם הערבי של הקורבנות. אין מדובר במקרה בדיד כי אם בתופעה", הבהיר השופט צבי סגל במהלך הדיון. לדבריו, ההכרעה אינה מותירה כל ספק שכל מעשיו של טייטל כוונו ללבה של המדינה.

בינואר האחרון הרשיע בית המשפט את טייטל במסגרת הסדר טיעון שהושג בין "המחבל היהודי" לפרקליטות. טייטל, בן 39 תושב שבות רחל שבשומרון, הורשע בין השאר ברצח שני פלסטינים ב-1997, בניסיונות רצח, בהסתה ובהנחת מטען צינור בפתח ביתו של חתן פרס ישראל פרופ' זאב שטרנהל.

מאז נעצר באוקטובר 2009, סירב טייטל להכיר בבית המשפט. הוא נשלח לחוות-דעת פסיכיאטרית ונמצא כשיר לעמוד לדין.

כתב האישום המתוקן ייחס לטייטל 10 אישומים, במקום 14 סעיפים באישום המקורי. מכתב האישום הורדו למעשה סעיפי האישום שייחסו לו ניסיונות לבצע פיגועים.

אשתו של טייטל: "לא מאמינה שהוא ביצע את המיוחס לו"

בכתב האישום המתוקן נותרו כל המקרים המיוחסים לו שבהם היו נפגעים בנפש, ובהם שני מקרי רצח, ניסיונות רצח וחבלה.

גם לאחר הגשת כתב האישום המתוקן סירב טייטל להכיר בסמכותו של בית המשפט וטען כי הוא כפוף רק "לבית משפט של מעלה".

בשבוע שעבר הגישה אשתו רבקה טייטל תביעת נזיקין בסך 80 אלף שקל כנגד שני חוקרים ביחידה המרכזית של מחוז תל-אביב, בטענה כי הם הטרידו אותה מינית. בריאיון למהדורה המרכזית של חדשות 2 היא אמרה כי היא לא מאמינה שבעלה ביצע את העבירות המיוחסות לו.