השכר בהיי-טק: עד 27 אלף שקל בחודש למפתחי אפליקציות

הכסף הגדול שמגלגלות האפליקציות במובייל הפך את המתכנתים למבוקשים ■ שרית מלכה מ-Jobinfo: "החברות מוכנות להעסיק אנשים בעלי ניסיון ופחות מתעקשות על השכלה פורמלית בתחום" ■ צפו בטבלאות השכר

בשנת 2012 נרשמה עלייה של 49% במספר החברות שמפתחות אפליקציות למובייל, זאת לעומת 2011. כך עולה מנתונים של פורטל דרושים וחברת ההשמה להיי-טק JobInfo, אשר מבוססים על מאגר המידע של חברת IVC.

תחום המובייל נמצא בצמיחה מתמדת, כאשר ברבעון הראשון של 2013, חלה עלייה של 17% בביקושים למפתחים בתחום המובייל. רוב החברות מחפשות מפתחים לאייפון ולאנדרואיד, ששולטים בשפות התכנות HTML 5, ג'אווה, iOS ו-Objective C.

"החברות המגייסות מגלות גמישות ביחס למפתחי אפליקציות. הן מוכנות להעסיק אנשים בעלי ניסיון ופחות מתעקשות על השכלה פורמלית בתחום", אומרת שרית מלכה, דירקטור גיוסים בחברת ההשמה להיי-טק Jobinfo, "עם זאת, הדרישה להשכלה רלוונטית עולה, כאשר החברה מחפשת לגייס מפתח עבור פיתוחים לפרויקטים או מוצרים מורכבים עם אפיונים מצד החומרה, התקשורת ואבטחת המידע. בתפקידים אלו נדרש גם ניסיון בעבודה מול ממשקים רבים כגון אנשי ממשק משתמש ומנהלי מוצר".

השכר עבור מפתחים בתחום התוסס משקף את מצב השוק, שנמצא במחסור כרגע: בעלי ניסיון של שנתיים יכולים להשתכר בין 10 ל-14 אלף שקל ברוטו בחודש, כאשר הניסיון וכישורי המועמד הינם גורמים משמעותיים בפרמטר השכר.

רוב החברות מעדיפות מועמדים בעלי ניסיון על פני תואר או השכלה פורמלית. מן הצד השני, ניתן למצוא מועמדים בעלי חמש שנות ניסיון, גם ללא תואר, ששכרם נע בין 20 ל-22 אלף שקל לחודש. ומועמדים מנוסים בעלי ניסיון של 7 שנים ומעלה שמשתכרים בין 25 ל-27 אלף שקל לחודש.

מבחינת הביקוש לעובדי היי-טק, תחום האינטרנט רשם עליות של 27% בביקוש לעובדים ברבעון הראשון של 2013 לעומת הרבעון האחרון של 2012. הדרישה היא למומחי פיתוח בתחום האינטרנט (developer/web expert) ששולטים במספר שפות: JavaScript, HTML5, PHP, UI/UX.

רמות השכר למתכנתים ולמפתחים בעלי ניסיון של עד חמש שנים בשפות הנ"ל, ינועו בין 12 ל-14 אלף שקל לחודש, כאשר יש להם תואר רלבנטי וניסיון המשלב פיתוח ווב ופיתוח בשפות נוספות, ניתן להגיע גם לשכר של 20 אלף שקל לחודש.

המפוטרים נקלטו

"אנו עדים לעלייה בביקושים לאנשי ממשק משתמש, מומחים בתחום הנדסת אנוש שיקבעו מה אנחנו נראה קודם, כאשר נגלוש לאתר מפלטפורמות שונות, איך ננווט באתר המותאם לכל פלטפורמה ואיך תשודרג חוויית המשתמש שלנו", אומרת מלכה. עבור מתכנתים בעלי ניסיון של 3 עד 5 שנים, רמות השכר נעות בין 14 ל-18 אלף שקל לחודש. עבור מומחים בעלי תואר רלוונטי וניסיון מעל 5 שנים, רמות השכר יכולות להגיע ל-23 אלף שקל.

עוד עולה מנתוני המחקר, שבתחום החומרה נרשמה עליה של 1% בלבד בביקושי עובדים ברבעון הראשון של 2013 לעומת הרבעון האחרון של 2012. גם נתוני פורטל דרושים מצביעים על גידול מזערי בביקוש לעובדים בתחום.

"ברבעון הראשון של 2013, חברות פתחו מחדש תקנים, אחרי שבשנה שעברה הייתה עצירה בגיוסים לתחום, בעקבות גל הפיטורין לו היינו עדים במהלך 2012 במרכזי הפיתוח של מספר חברות חומרה בארץ, כגון טקסס אינסטרומנטס ופריסקייל", אומרת מלכה.

"העובדים המפוטרים נקלטו בחלקם בחברות המתחרות. בשוק בו ההיצע של המועמדים גבוה מהביקוש, מתאפשר לחברות לשכור מועמדים בשכר נמוך משהיה ועל כן אנו עדים לירידה במשכורות של מהנדסי וריפיקציה ומהנדסי מערכות, בעלי ניסיון של 3 עד 5 שנים וירידה של 6% בשכר".

מתכנתים מזומנים
 מתכנתים מזומנים