חוגגים עצמאות : כמיליון מטיילים כבשו את הפארקים והגנים

מזג האוויר הסגרירי לא הרתיע את המטיילים שהסתערו על אתרי הטבע והגנים ■ מרשות הטבע נמסר שקרוב למיליון ישראלים פקדו הגנים משעות הבוקר ■ עומסי תנועה מורגשים ברחבי הארץ

מזג האוויר הסגרירי והגשם הקל לא הרתיעו את המוני המטיילים שפוקדים את היערות ואתרי קק"ל ברחבי הארץ משעות הבוקר לכבוד יום העצמאות. מרשות הטבע והגנים נמסר כי עד שעות הצהריים הספיקו קרוב למיליון בני אדם לבקר בפארקים והגנים הלאומיים.

למרות החשש הראשוני ממזג האוויר, מדווחים בקרן הקיימת לישראל כי מאות אלפי ישראלים הגיעו בשעות הבוקר לפארקים וליערות. עם זאת מזהירים כי הרוחות העזות עלולות לגרום לשריפות ומבקשים מהציבור לשמור על הניקיון ועל עירנות.

באזור הצפון הגיעו כ-400 אלף מטיילים לאתרים ביער בירייה, חניון עין הזיתים ולפארק בירדן. כמות דומה הגיעה באזור המרכז ליער בן שמן, נחל השופט ולפארק בריטניה ופארק קנדה. כ-200 אלף פקדו את אזור הדרום כשהמוקדים העיקריים הם יער המלאכים, יער להב ופארק דימונה.

מי שנפגעו ממזג האוויר הם תושבי הבירה שנאלצו לוותר על מטס חיל האוויר השנתי שבוטל בשמי העיר בגלל העננות הכבדה. שאר המטסים התקיימו על פי לוח הזמנים שנקבע מראש עם שנויים קלים בלבד.

וכצפוי, עומסי תנועה מורגשים במספר מוקדים ברחבי הארץ: בכביש מספר 1 עמוס ממחלף ענבה ועד ללטרון, במשטרה ממליצים שלא להגיע ללטרון ולפארק קנדה הסמוך לו. בכביש 411 המוביל לבסיס תל נוף מורגשים גם כן עומסי תנועה. בצפון כבישים 75 ו-73 המובילים לבסיס רמת דוד פקוקים אף הם.