ארה"ב תשקיע עוד 400 מיליון דולר במערכות כיפת ברזל

עוד חיזוק להגנה הישראלית: ממסמכי התקציב האמריקני שהגיעו לידי סוכנות הידיעות AFP עולה כי ארה"ב תשקיע עוד 400 מיליון דולר במערכת כיפת ברזל ■ כבר בשנה הקרובה יושקעו עוד 200 מיליון דולר במערכת היירוט

על רקע ביקורו הצפוי של שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל בישראל בשבוע הבא, חושפת סוכנות הידיעות AFP, ידיעה משמחת לצמרת הביטחונית בארץ. ממסמכים שהגיעו לידי הסוכנות עולה שוושינגטון תשקיע סכום נוסף של 400 מיליון דולרים במערכות כיפת ברזל.

למרות הקיצוץ התקציבי בארה"ב, בשנת התקציב הקרובה יושקעו עוד 200 מיליון דולר במערכת המוצלחת, ובשנת 2015 יושקעו עוד 176 מיליון דולר. כבר בשנת 2011 הפנטגון השקיע במערכת 204 מיליון דולר, זאת בנוסף ל-70 מיליון דולר שהושקעו בה קודם לכן.

במקביל, אתמול העביר נשיא ארה"ב ברק אובמה אגרת לנשיא המדינה שמעון פרס, בה הבהיר כי מדינתו תמשיך לסייע לישראל. "ארה"ב ניצבה לצידה של ישראל מיום הקמתה", כתב הנשיא אובמה.

הנשיא האמריקני סיפר באיגרת על רשמיו מביקורו בישראל. "במהלך הביקור חזיתי בקשרים העמוקים והנצחיים בין המדינות", אמר. הוא ציין את העובדה כי ארה"ב הייתה הראשונה להכיר במדינת ישראל לאחר הכרזת העצמאות. "מאז הקשרים הפוליטיים, הכלכליים, הביטחוניים והתרבותיים רק התחזקו".