האם יאהו צפויה לרכוש בקרוב את חברת WhatsApp?

ג'וזף גרינקורן מנכ"ל מוריס גרופ מעריך שיאהו שווה 33 דולר למניה – כ-37% יותר ממחיר המניה כיום ■ על האפשרות לרכישת WhatsApp: "יאהו לא יכולה להתעלם מיותר מ-200 מיליון משתמשים נאמנים בתוכנה"

ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל חברת מוריס גרופ מתייחס לדוחות שפרסמה אמש יאהו, ואמר היום (ד') כי "יאהו החמיצה את יעד האנליסטים בשורת ההכנסות אך הפתיעה לטבה עם רווח גבוה מהצפי. אתמול ראינו מימוש של משקיעים במנייה שנהנו מעלייה של כ-50% בערכה מאז כניסת המנכ"לית החדשה - מאריסה מאייר לתפקיד".

גרינקורן מעריך כי למניה פוטנציאל לעלייה אל עבר מחיר של 33 דולר למניה המשקף לה פרמיה של כ-37% על מחיר השוק הנוכחי. לטענתו האפסייד הצפוי למניה נובע מהחזון של מאייר לגבי השתלבותה של יאהו בשוק המדיה החברתית בסלולר. "לא מן הנמנע כי נשמע בקרוב על רכישה אסטרטגית של יאהו בתחום הרשתות החברתיות בכדי לתמוך באסטרטגיה של מאייר להתרחבות בתחום הצומח הזה", מסביר גרינקורן. "עד היום יאהו נפקדת מהשוק הכ"כ חשוב הזה".

יאהו מחזיקה ב-20% מחברת אליהבאבא ששווה כיום כ-20 מיליארד דולר. בנוסף לכך, החברה מחזיקה ב-35% מ"יאהו יפן" ששווים כ-10 מיליארד דולר ובנוסף לכך, בקופת המזומנים שלה נמצאים כ-6 מיליארד דולר נוספים.

"עסקה אסטרטגית שעשויה להתרחש היא רכישה של WhatsApp על ידי יאהו", הוא מסביר. "מאייר לא יכולה להתעלם מיותר מ-200 מיליון משתמשים נאמנים בתוכנה שעשויים להוות ליאהו מקפצה נוכחי להתפתחות בתחום המדיה החברתית. אני מעריך כי במחיר של כמיליארד דולר, העסקה יכולה להיות מצוינת הן עבור WhatsApp והן עבור יאהו. לא מן הנמנע שיאהו תיצור אינטגרציה בין שירות הדואר שלה לשירותי WhatsApp כפי שגוגל עושה בין ג'ימייל וגוגל פלוס. הדבר יסייע ליאהו להגדיל משמעותית את הכנסותיה מפרסום".

עובדה נוספת שמגדילה את הסבירות לעסקה בין WhatsApp ליאהו, לדברי גרינקורן, היא כי שני המייסדים של WhatsApp היו מנהלים בכירים ביאהו בעברם "כך שהם ירגישו בבית מרגע שיאהו תרכוש אותם", הוא מסכם.