ספר הבז': כלכלת ארה"ב המשיכה לצמוח בקצב מתון

הדוח של הבנק המרכזי בוחן את השינויים הכלכליים ב-12 המחוזות של ה'פד', בתקופה שבין שלהי פברואר לתחילת אפריל ■ "מרבית המחוזות דיווחו על עלייה בפעילות הייצור בהשוואה לדוח הקודם", נכתב בהצהרה שפרסם ה'פד'

בעוד המדדים המרכזיים בוול סטריט רושמים הערב (ד') ירידות שערים חדות, פורסם דוח ספר הבז', הבוחן את ההתפתחות הכלכלית ב-12 המחוזות של ה'פד' בתקופה שבין שלהי פברואר לתחילת אפריל. הדוח הצביע על כך שהכלכלה המשיכה לצמוח בקצב מתון בתקופה זו.

5 ממחוזות ה'פד' דיווחו על צמיחה כלכלית מתונה, בעוד ש-5 מחוזות אחרים דיווחו על צמיחה איטית יותר. ניו-יורק ודאלאס דיווחו על צמיחה טובה יותר. "מרבית המחוזות דיווחו על עלייה בפעילות הייצור בהשוואה לדוח הקודם", נכתב בהצהרה שפרסם הבנק המרכזי של ארה"ב.

מרבית המחוזות דיווחו כי חל שיפור בשוק הדיור והנדל"ן המסחרי כאשר במקביל מחירי הבתים המשיכו לעלות והביקוש למשכנתאות נותר יציב. לפי הודעת ה'פד', גם הוצאות הצרכנים גדלו מעט בהשוואה לדוח הקודם, חרף העובדה שמספר מחוזות דיווחו על ירידה בצריכה הפרטית, בעקבות העלייה במחירי הדלק ובמסים ומזג האוויר החורפי. " נתוני התעסוקה השתפרו מעט אך נותרו כמעט ללא שינוי", לפי ההודעה.

הדוח של ה'פד' אינו נחשב להפתעה בקרב הכלכלנים, שכן השיפור בצמיחה במרבית מחוזות ה'פד' באה לידי ביטוי בנתונים הכלכליים שפורסמו בחודשים האחרונים. שיפור כלכלי נרשם בייחוד בסקטור הבנייה למגורים והרכב. כך למשל, הייצור בסקטור הרכב גדל ברבעון הראשון בכ-13.2% (שנתי) והאספקה בסקטור הבנייה קפצה ב-15% באותה תקופה.