יאיר לפיד ברשימת 100 המשפיעים של "טיים"; נתניהו בחוץ

"טיים": "לפיד הוא כעת שר אוצר ובבחירות הבאות הוא שואף לנצח את הבוס שלו - בהנחה שנתניהו ירוץ שוב - ולהפוך לראש ממשלה. כבר יש לו את היהירות הדרושה לכך" ■ ומי עוד ברשימה? ברק אובמה ומריו דרגי

שר האוצר יאיר לפיד נבחר לרשימת 100 האנשים המשפיעים בעולם של המגזין "טיים", כאשר השנה נדחק רה"מ נתניהו מחוץ לרשימה.

לפיד נבחר ברשימת המנהיגים המשפיעים בעולם לצד סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הנשיא ברק אובמה, נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי ועוד.

"המגיש יאיר לפיד הוא לא הפוליטיקאי הישראלי היחיד שהגיע ממסך הטלוויזיה", כותבים ב"טיים" על לפיד. "ביבי נתניהו, ראש הממשלה אותו לפיד כמעט הביס בבחירות ב-22 בינואר, היה ידוע בהגנה על ישראל בראיונות טלוויזיוניים ברשתות הזרות. לפיד השתמש באותו מדיום אך התמקד בבעיות הפנים של ישראל והגיע לתפקידו בעקבות התסכול שהצטבר בסלונים.

"אם בעולם מסתכלים על ישראל דרך הסכסוך עם הפלסטינים, לפיד מתמקד בעיקר פנימה. כמועמד מחאה מהמרכז, הוא דיבר בקמפיין על צדק כלכלי למעמד הביניים הנשכח. לאחר שהימם את המפלגות הממוסדות, הוא עמד בהבטחתו ל'פוליטיקה חדשה' ויצר ממשלה ללא המפלגות החרדיות.

"לפיד הוא כעת שר אוצר ובבחירות הבאות הוא שואף לנצח את הבוס שלו - בהנחה שנתניהו ירוץ שוב - ולהפוך לראש ממשלה. כבר יש לו את היהירות הדרושה לכך".