לבנון: ענקיות הגז-נפט מתמודדות על רישיונות קידוח במדינה

בין המתמודדות על רשיונות מפעילי קידוחים בלבנון: אקסון מובייל, שברון ואנאנדרקו, פטרובראס הברזילאית, של רויאל דאץ' ההולנדית בריטית ועוד ■ פוטנציאל תגליות הגז של לבנון נאמד ב-25 TCF

לבנון מתקדמת צעד נוסף לכיוון הפקת נפט וגז: משרד האנרגיה הלבנוני פרסם אתמול את רשימת החברות שיתמודדו על רשיונות מפעילי קידוחים במימיה. מדובר בנבחרת חלומות שבה חברות ענקיות הנפט והגז העולמיות, חברות שבישראל יכולים רק לפנטז על האפשרות שיגיעו לכאן.

לבנון, נחשבת לבעלת פוטנציאל תגליות גז דומה לזה של ישראל, אך ישראל נחשבת מצורעת בגלל החרם הערבי ובנוסף, מרבית הרישיונות האטקרטיביים בישראל כבר חולקו.

לשלב המיון המוקדם לקבלת רישיונות מפעיל קידוחים בלבנון ניגשו 16 חברות ועברו אותו 12. וביניהן אקסון מובייל, שברון ואנאנדרקו האמריקאיות, פטרובראס הברזילאית, אני האיטלקית, טוטאל הצרפתית רפסול הספרדית, סטאטאויל הנורבגית, של רויאל דאץ' ההולנדית בריטית, ופטרונאס המלזית.

מדובר בחברות שינהלו את הקידוחים הצפויים ומשום כך נדרשות לעמוד בסטנדרטים מקצועיים גבוהים. תנאי הסף שנקבעו לסינון המפעילים הם נכסים בהיקף של 10 מיליארד דולר ויותר וניסיון מוכח בניהול קידוחים בעומקי מים של מעל 500 מטרים.

בישראל פועלים כיום שני מפעילי קידוחים ברמה בינלאומית מוכרת: נובל אנרג'י האמריקאית ואדיסון האיטלקית. 34 מתוך 38 חברות עברו את שלב הסינון המוקדם במכרזים לקבלת רשיונות שותפים בקידוחים. פוטנציאל תגליות הגז של לבנון נאמד ב-25 TCF.