סוף לפלונטר? נשיא איטליה שוקל להתמודד לקדנציה נוספת

ההודעה של הנשיא באה לאחר סבב שיחות שערך עם המפלגות הגדולות במדינה ■ עד כה התקיימו 5 סיבובי הצבעה לבחירת הנשיא במדינה, כשאף מועמד לא הצליח להגיע למספר הקולות הדרוש

האם הפלונטר הפוליטי באיטליה עומד בפני פתרון? על פי דיווח בסוכנות "בלומברג", נשיא איטליה ג'ורג'יו נפוליטנו, שמסיים את הכהונה שלו בחודש הבא, הסכים לשקול אפשרות להתמודד לקדנציה נוספת, ובכך יביא לפתרון של הקיפאון הפוליטי הקיים במדינה מאז הבחירות בחודש פברואר השנה.

על פי הדיווח, נפגש היום נפוליטנו עם ראש ממשלת איטליה הנוכחי מריו מונטי, ראש המפלגה הדמוקרטית, נציגים של מפלגת העם החופשי של סילביו ברלוסקוני ומפלגת הליגה הצפונות ודנו במצב הפוליטי במדינה. "אני לא יכול להתעלם מהאחריות שלי כלפי המדינה, נכתב בהודעה שפרסמה לשכתו של נפוליטנו.

עד היום התקיימו 5 הצבעות בפרלמנט האיטלקי לבחירת הנשיא החדש, כשבאף אחת מההצבעות אף מועמד לא הצליח לקבל 504 הקולות הדרושים להיבחר. המועמד המוביל קיבל בהצבעה החמישית 210 קולות כשמנגד היו כ-440 פתקים לבנים. היום צפוייה להתקיים הצבעה נוספת בפרלמנט.

אם נפוליטנו אכן ייבחר מחדש, ועל פי המסתמן כרגע זה מה שיהיה, הוא יכול לפתרון את הקיפאון הפוליטי במדינה בעקבות תוצאות הבחירות הכלליות במדינה שנערכו בפברואר שלא הצביעו על מנצח ברור. הבחירה המחודשת בנפוליטנו תאפשר לו להורות על פיזור הפרלמנט והליכה לבחירות חדשות, מהלך שהוא לא יכול לעשות כיום כי על פי החוקה באיטליה אסור לנשיא לפזר את הפרלמנט בחודשיו האחרונים בתפקיד.