למרות הביטול: ב"י ימשיך בבדיקת הסדר החוב של לאומי וגנדן

המפקח על הבנקים מתכוון להמשיך ולבדוק את תהליך קבלת ההחלטות בנוגע להלוואה לגנדן ■ בנק לאומי: "הבנק ביקש מב"י להמשיך בבדיקה כדי להבהיר שההחלטות התקבלו באופן מקצועי"

למרות הודעת בנק לאומי כי הוא מבטל את הסדר החוב מול גנדן, בנק ישראל החליט כי ימשיך לבדוק את הסדר החוב שגיבש לאומי עם גנדן, במסגרתו התכוון הבנק בניהולה של רקפת רוסק עמינח למחוק חוב של 150 מיליון שקל. בכוונת המפקח על הבנקים דודו זקן, לבדוק את תהליך קבלת ההחלטות בהסדר החוב מול גנדן.

זקן אמור להופיע בפני ועדת הכספים ביום שלישי הקרוב. יו"ר הועדה ח"כ ניסן סלומיאנסקי הזמין את זקן להופיע בפניי הועדה בנושא הסדר החוב בלאומי. ככל הנראה זקן צפוי להתנסח בזהירות רבה בנושא הסדר החוב, ולבקש זמן נוסף לצורך ביצוע בדיקה של תהליכי קבלת ההחלטות בלאומי בנושא האשראי לגנדן והסדר החוב.

נזכיר כי הסדר החוב של לאומי בגנדן, שהבנק הודיע ביום שישי כי הוא מבוטל כללה קבלה של 100 מיליון שקל במזומן, פריסת חוב של 200 מיליון שקל, ומחיקה של 150 מיליון שקל, שהם כשליש מהחוב.

מבנק לאומי נמסר בתגובה להחלטת בנק ישראל: ״בהמשך להודעת בנק ישראל על המשך הבדיקה, אנו מבקשים להבהיר כי לאומי הוא זה שכבר אתמול, כשעדכן לגבי ההחלטה, ביקש מבנק ישראל להמשיך בבדיקה כדי להבהיר שההחלטות התקבלו בבנק באופן מקצועי, אחראי ובהתאם לכללי הממשל התאגידי המחמירים של בנק לאומי".