הרצוג לרה"מ: מנע את סבלם של נוסעים ועובדים בתעופה

יו"ר סיעת העבודה: "מדובר בתעשיית תעופה כחול-לבן המעסיקה אלפי משפחות בישראל ומהווה עורק תחבורתי חיוני, איכותי ובטוח לאזרחי המדינה"

התגובות בעד ונגד הסכם "שמיים פתוחים" עם האיחוד האירופי - שלפי שעה עדיין יובא הבוקר כמתוכנן לאישור הממשלה - ממשיכות לזרום: התאחדות הסטודנטים הארצית הודיעה אמש כי שלחה לראש הממשלה ולשר התחבורה מכתב תמיכה במאבק נגד אישור ההסכם במתכונתו הנוכחית.

"אנו חרדים לגורלה של התעופה הישראלית אשר תפגע אנושות אם לא ידאגו מראש להתאים את ההסכם לחברות התעופה הישראליות. חתימה על הסכם השמיים הפתוחים עלול להביא לאובדן פרנסה עבור אלפי עובדים וספקים, ואובדן של אלפי מקומות עבודה, רבים מהם "סטודנטיאלים", כך כתב יו"ר התאחדות הסטודנטים, אורי רשטיק, במכתב האמור.

עוד כותב רשטיק כי על המשלה להימנע מקבלת החלטה בלתי הפיכה שתביא לקריסת התעופה הישראלית, ולהקים צוות אשר יוודא תחרות שווה והוגנת לחברות הישראליות.

ח"כ יצחק הרצוג, יו"ר סיעת העבודה, קורא לראש הממשלה למנוע את השביתה ולדחות את הדיון המתוכנן בהסכם בישיבת הממשלה ולהיכנס למו"מ אינטנסיבי עם חברות התעופה הישראליות לקביעת מנגנוני הגנה שיבטיחו הדדיות ויציבות עסקית במסגרת תחרות שמים פתוחים.

"המדובר בתעשיית תעופה כחול-לבן המעסיקה אלפי משפחות בישראל ומהווה עורק תחבורתי חיוני, איכותי ובטוח לאזרחי המדינה בעיתות שגרה ובמיוחד בעיתות חירום".

עוד קרא הרצוג לראש הממשלה: "תמנע סבלם של נוסעים ועובדים ותקשיב לתעשייה הישראלית הזו. תחרות - כן. פגיעה אנושה בתעופה הישראלית - לא".